bjomat Postat 19 december 2015 Postat 19 december 2015 Spännande projekt på G och Hugo var en riktig snygging Citera
izfisk Postat 20 december 2015 Författare Postat 20 december 2015 (ändrat) Spännande projekt på G och Hugo var en riktig snygging Ja tack kul me projekt har suttit 2 kvällar i rad å kollat när dem lekt nu men missade äggen tyvärr men man lär sig väll. Hugo tackar så mycket Ändrat 20 december 2015 av izfisk Citera
izfisk Postat 20 december 2015 Författare Postat 20 december 2015 De har kommit en till invånare.Har haft en blå djävul hona som jag tog över för ett år sen ungefär och nu har hon fått sig en make.Skickat från min SM-N910F via Tapatalk 1 Citera
izfisk Postat 20 december 2015 Författare Postat 20 december 2015 Härligt! Kom den honan från mig?Precis Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Citera
dr.dator Postat 5 januari 2016 Postat 5 januari 2016 Hade missat att du uppgraderat. Kul!Hur går det med zeolight-projektet? Jag har precis satt igång med zeolight själv.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Citera
izfisk Postat 16 januari 2016 Författare Postat 16 januari 2016 Jag har lagt zeolit på is har testat men tycker det blir för bökigt måste kunna åka bort i 2 veckor å akvariet går av sig självt. Funderar även på att satsa mer på mjukisar då jag inte riktigt kan hålla upp den nivån som krävs för fina sps känner jag. De svajar för mycket helt enkelt. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Citera
izfisk Postat 24 januari 2016 Författare Postat 24 januari 2016 Vart lite mätningar dagen till ära och det såg faktiskt riktigt bra ut! Bara hoppas att det håller i sig så Skickat från min SM-N910F via Tapatalk 1 Citera
bjomat Postat 25 januari 2016 Postat 25 januari 2016 Bra där! Man kommer långt på bra värden och stabilitet. Angående zeo så är det inga konstigheter att åka iväg 2v om du har en automatisk skakare. Citera
nike83 Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 19 timmar sedan, bjomat sa: Bra där! Man kommer långt på bra värden och stabilitet. Angående zeo så är det inga konstigheter att åka iväg 2v om du har en automatisk skakare. precis! bara man inte "tar igen" doseringen för det man missade när man var borta.... Citera
izfisk Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 I Fredags vart de till att åka förbi hos @nicke83 och kolla på hans fina nybygge och handla lite stenar som jag fyllt på med i min burk. En hel del korall fragment kvar på dem blir skoj att se om de tar sig. Fick även med mig en finn fragg på en turbinara. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk 1 Citera
bjomat Postat 31 januari 2016 Postat 31 januari 2016 Spännande se vad det växer upp från stenen Fin bild du fått till med!! Citera
izfisk Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 Tack Björn Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Citera
izfisk Postat 6 februari 2016 Författare Postat 6 februari 2016 Charlie chelmon har jobbat på bra de senaste veckorna nu skymtar man inga glasrosor. Vattenbyte och mätning idag vart att höja kh doseringen Gott tecken Skickat från min SM-N910F via Tapatalk 1 Citera
bjomat Postat 6 februari 2016 Postat 6 februari 2016 Bra jobbat Charlie Jag har 8st pepparmintsräkor och har haft 2st filfiskar (glasrosätande) men ändå så blir jag inte av med de j-klarna. Citera
izfisk Postat 6 februari 2016 Författare Postat 6 februari 2016 2 hours ago, bjomat said: Bra jobbat Charlie Jag har 8st pepparmintsräkor och har haft 2st filfiskar (glasrosätande) men ändå så blir jag inte av med de j-klarna. Jag det är inte lätt, har testat me filfiskar å pepparmintsräkor också. Jag hade en filfisk som va en hejjare på glasrosor men hen dog tyvärr. Sen dess har jag inte hittat något som varit intresserad av rosorna förns Charlie kom i baljan. Jag överdriver inte när jag säger att jag tror jag hade ett 50 tal glasrosor mot slutet. Det var ett par från början men började öka lavinartat och brände ihjäl flera acro fraggar, så håll koll så det inte börjar föröka sig det kan gå rikgtigt fort. Mina gick från 4-5 stycken stora till 50-60 stycken på 2 månader. Har aldrig haft nått som växt så fort i min burk Citera
izfisk Postat 6 februari 2016 Författare Postat 6 februari 2016 Skickat från min SM-N910F via Tapatalk 1 Citera
nike83 Postat 8 februari 2016 Postat 8 februari 2016 när jag startade nya burken fanns det ett antal glasrosor på stenen som jag flyttade med. skickade i 3st pepparmintsräkor såg ingen glasros efter 1 vecka. dock matade jag inte med något annat under den tiden, så de har typ inget va än att käka glasrosor! Citera
izfisk Postat 18 februari 2016 Författare Postat 18 februari 2016 En Acropora som faktiskt växer Skickat från min SM-N910F via Tapatalk 1 Citera
nike83 Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 najs! det är dags att börja sälja av lite mer koraller här om du är sugen?! ser att det finns plats för mer iaf ! 1 Citera
izfisk Postat 20 februari 2016 Författare Postat 20 februari 2016 Phu idag har jag tömt och gjort rent hela sumpen å all teknik och iom det vart det ett vattenbyte på 65 liter . Bjuder på den bilden när sambon undrar vad man håller på med. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk 4 Citera
izfisk Postat 5 mars 2016 Författare Postat 5 mars 2016 Lite bilder från idag. Lite cyano i sanden men annars går allt fint. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Citera
izfisk Postat 19 mars 2016 Författare Postat 19 mars 2016 Idag vart det inhandling av lite smått å gott bland annat 2 st acrosar som jag indentifierat till en carduus och en spathulata. förra helgen hämtade jag en echinata hos @nike83. idag vart det även mangrove skott vilket ska bli lite kul å se hur det blir me det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.