Olle Postat 26 november 2015 Postat 26 november 2015 Hej,Jag har en ATI Hybrid 2 X 75W Led 4 X 39W T5. Då jag e oduglig på att ställa in rampen själv kör jag just nu på en fil jag hittade på Reefcentral från en kille som har väldigt fin burk. Men jag e inte riktigt nöjd med den. Så nu undrar jag om det finns någon här som har en bra inställning på en fil som funkar både på korallerna och att titta på. 1 Citera
Blåbert Postat 26 november 2015 Postat 26 november 2015 Det berir ju mycket på personliga preferenser. Vad har du för rör i? Gillar du blåton och fluorucens eller mer dagsljus-stuket? Citera
Olle Postat 27 november 2015 Författare Postat 27 november 2015 Det är 3 St. Blue+ och 1 St. True Actinic. Självklart finns det lika många inställningar som det finns ramper, Men jag tänkte mest på vad som är bra för korallerna. Och som läget är nu så hade jag problem och få det å funka med Windows 10 men det är löst nu men då försvann det som var sparat. Så jag är glad om jag får någon inställning som jag kan utgå ifrån. Citera
Larsson Postat 17 februari 2016 Postat 17 februari 2016 Hej! Har själv en ATI hybrid, hur har det gått för dig med inställningarna? Mvh Cissi Citera
sundvall Postat 18 februari 2016 Postat 18 februari 2016 ni som kör med en ati hybrid ramp, jag är själv intresserad men hur upplever ni ljuset?? ni får gärna lägga upp nån bild om ni har. är det finare med hybrid än enbart led ljus?? Citera
nike83 Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 lite svårt att lägga upp bild på hur ljuset ser ut! skulle rekommendera dig att åka hem till någon som har hybrid! jag upplever att T5orna sprider ljuset mycket bättre än led, som blir med punktbelysning. Hybrid är kanske det bästa av två världar! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.