ibbe89 Postat 8 december 2005 Författare Postat 8 december 2005 okej.. det beror på hur stor akvarium jag får, får jag ett stort är det bara gömme lite i en ytavrinningsdel, men blir det ett mindre så är det nog snyggare att ha sump.. får prata med pappa mera, men han börjar tröttna på tjatet Tack för svaren Citera
Linnex Postat 8 december 2005 Postat 8 december 2005 men kan man inte bara ha en pump på 1000L/H från karet och en likadan från sumpen?Nej, Man kommer aldrig kunna ställa in dem att de ger EXAKT lika mycket vilket gör att man slutligen kommer flöda antingen sumpen eller karet. Citera
Rasmus Postat 9 december 2005 Postat 9 december 2005 Oj oj, jag är i en liknande sits som Max.Bara det att jag har köpt en del av min utrustning redan.Det jag har nu är MH 2 x 150 W, skummare, 4 st cirkulationspumpar, doppvärmare, 25 kg LS, 10 kg kalksten.Planerar en flytt mot norrköping därför låter jag bara akvariumet stå nu. Har några skivanemoner och några koraller som följde med LS.Det jag kommer köpa till är följande:t5 OsmosUVLSnaturligtvis fiskar, men vid ett senare tillfälle.Någonting mer som jag borde skaffa mig?Skulle VÄLDIGT gärna träffa någon i närheten och kolla in färdigt akvarium samt. att få ställa X antal frågor.MvhRasmus Citera
Capote Postat 9 december 2005 Postat 9 december 2005 Hälsa på hos Korallfisken i Linköping, det är ju bara 4 mil från Norrköping Citera
Magnus Postat 9 december 2005 Postat 9 december 2005 Hälsa på hos Korallfisken i Linköping, det är ju bara 4 mil från NorrköpingHm.... De är goa grabbar (Korallfisken) men samtidigt VÄLDIGT duktiga försäljare...... Så kom ihåg - du måste inte ha alla de där prylarna! Men i övrigt har de GRYMT med erfarenhet att dela med sig! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.