Gå till innehåll

Sur BTA


Richard_22

Rekommenderade inlägg

Förhoppningsvis så är den bara lite sur......Jag vill dock inte vara negativ men jag har haft ganska många olika sorters anemoner och några av dem har tyvärr tynat bort mer eller mindre. Jag vet egentligen inte varför men har en teori om att deras historia INNAN jag fick dem i mitt kar, kraftigt påverkat utvecklingen.

 

De kan ju, som säkert är bekant, skifta utseende ganska rejält, utan att det egentligen är någon anledning till större oro. Det kan bl a bero på om något faktiskt hänt etc. Jag har haft anemoner som ett flertal gånger delvis fastnat i pumpar och liknande. De bestämmer ju faktiskt själv VAR de vill vara, oaktat vad akvaristen anser.

 

Om nu inget hänt och den iaf ser liten och stressad ut så kanske du ändå har en aning om VAD som kan ha påverkat den. Har du haft den en längre tid eller är den nyinköpt? Har den fått något särskilt att äta etc?

 

Oaktat vad du kommer fram till så kan du egentligen endast avvakta och minimera stress för den genom att helt enkelt låta den vara. Den flyttar på sig själv om den inte trivs där den sitter.

 

Lycka till!

 

Stiffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...