krille 55 Postat 31 december 2015 Postat 31 december 2015 Hej, har en razor 160w där dom blå leden slocknade i förra veckan. Nån här som har nån erfarenhet av det och vet om det går att laga. Vart vänder man sej, är det triton eller går det att få tag i delar nån annan stans. Kan det va så enkelt att en blå led har gått sönder o behöver bytas ? Citera
j sjögren Postat 31 december 2015 Postat 31 december 2015 Det går att byta styrkort i dessa ramper, men kontakta butiken du köpa rampen av för att kolla vad de har att säga. Citera
krille 55 Postat 31 december 2015 Författare Postat 31 december 2015 Har tyvärr köpt den begagnad så vet inte var den är köpt från början Citera
crille_hallden Postat 31 december 2015 Postat 31 december 2015 Triton är smidiga att fråga.Jag uppgraderar min ramp, du kan köpa mina ledcluster/plattor som är körda i 6 månader.Sedan kan det vara derivaten på den blå kanalen också? Citera
Conan Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Har också några razor där blåljusen slocknat... i mina funkar styrplatta/kanalerna som de ska så förmodligen ledplattan som behöver bytas, Triton har sådana uppdaterings plattor. Citera
krille 55 Postat 1 januari 2016 Författare Postat 1 januari 2016 Är det krångligt att byta ledplattor. Hur vet man att styrningen är ok? Går det att mäta på nåt sätt. Kan säga att jag inte är nåt elektroniksnille direkt Citera
Strikt Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Tråkigt Krille, är det den du köpte av mig? Isf är den köpt på Triton från början. Har sett att Triton varit hjälpsamma då andra råkat ut för liknande saker med sina ramper så kolla med dem. Citera
krille 55 Postat 1 januari 2016 Författare Postat 1 januari 2016 Ja det är den. men det kan ju inte du hjälpa. vet du när du köpte den där. kan va bra att veta hur gammal den är när man pratar med dom Citera
Conan Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Är det krångligt att byta ledplattor. Hur vet man att styrningen är ok? Går det att mäta på nåt sätt. Kan säga att jag inte är nåt elektroniksnille direktProvade att byta platsen på vitt och blått... plattorna ser inte så knepiga ut att byta, men har inte gjort det ännu... inväntar ett mail från distrubutören i frankrike som "min" butik hänvisade till... Citera
Strikt Postat 1 januari 2016 Postat 1 januari 2016 Ja det är den. men det kan ju inte du hjälpa. vet du när du köpte den där. kan va bra att veta hur gammal den är när man pratar med domJag köpte den begagnad själv, han som sålde den hade köpt den på Triton. Tror den var ca 2 år när du köpte den så 2,5 år sen borde det vara. Citera
krille 55 Postat 1 januari 2016 Författare Postat 1 januari 2016 ska ta och plocka sönder den o kolla hur krångligt det verkar att byta ledplattorna. se om det går att mäta sej till var felet är Citera
Keller Postat 9 mars 2016 Postat 9 mars 2016 Mitt blåljus slocknade också, eller rättare sagt, ena kanalen. Jag bytte plattor vilket inte var speciellt svårt men det fick inte igång den trasiga kanalen så i nästa vecka ska jag ta med rampen till Triton. Jag hoppas att de lyckas hitta felet. Hur som helst har jag fått jättebra hjälp hittills av Triton. Citera
Todde Postat 9 mars 2016 Postat 9 mars 2016 Det hände mig med. Men blev hänvisad till deepocean.dk. Typ 2.5 år gammal och köpt på Triton med. Skicka den till dom sen tog det en vecka typ sen funka den igen. Kosta inget heller. Citera
Kexxet Postat 10 mars 2016 Postat 10 mars 2016 (ändrat) Kanske detta kan hjälpa. http://www.coralvue.com/support/044507-R420R-blue-channel-not-working-?r=1 Driver: http://www.shop-meeresaquaristik.de/lighting-systems/LED-Lighting/Maxspect//accessories-and-spare/MAXSPECT-R420r-PCB-LED-driver-PCB::15758.html?XTCsid=8dcqf98cko16eletnn50m27qp4 Control: http://www.shop-meeresaquaristik.de/lighting-systems/LED-Lighting/Maxspect//accessories-and-spare/MAXSPECT-R420r-PCB-Control-module-PCB::15759.html Ändrat 10 mars 2016 av Kexxet Citera
bjomat Postat 10 mars 2016 Postat 10 mars 2016 @Keller meddela gärna hur det löste sig efter besöket på Triton Citera
Keller Postat 23 mars 2016 Postat 23 mars 2016 Yes sir, Jag meddelade Triton att jag hade problem efter min uppgradering av LED - plattorna och de sa att jag skulle komma in med rampen när de fått hem lite reservdelar. Det tog några veckor men sen skrev de att grejerna hade kommit så jag slängde mig i bilen och körde dit. Fredrik tog sig an rampen och efter någon timme funkade den igen. Det visade sig vara en av ledplattorna som var trasig så jag betalade för en ny platta och en, vad det verkar för mig, symbolisk "lagningsavgift". Den var alltså knappt märkbar. Sjukt bra service! Men de som varit där vet ju att man nog kan räkna med det. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.