NovemberRain Postat 5 januari 2016 Postat 5 januari 2016 Efter jag fått ur all sand i akvariet har jag upptäckt den här lilla krabaten på akvariets botten och på rutorna:Den har ett skal ovanpå sig, kanske dryga halva kroppens längd, den är rätt så snabb men lämnar inga speciella spår (den äter inga alger så vitt jag kan se) efter sig på glaset. Totala längd ca 2cm. Citera
Rasmus Pedersen Postat 5 januari 2016 Postat 5 januari 2016 Någon snäcka ur släktet Stomatella ser det onekligen ut som. Den relativa snabbheten du dessutom nämner stämmer väl överens med dessa. Citera
stigigemla Postat 5 januari 2016 Postat 5 januari 2016 Bilden är suddig men jag tycker mig kunna se lederna hos en ledsnäcka. (Chiton på amerikanska) Citera
NovemberRain Postat 6 januari 2016 Författare Postat 6 januari 2016 Jag ber om ursäkt för bildkvalitén.Okej, är det något jag kan låta vara kvar eller behöver jag ta bort den? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.