Gå till innehåll

Liten blå vanlig?


Tobias

Rekommenderade inlägg

Hej, varför hittar jag inte denna fisk?=)

Jo, den är liten, rund, jätteblå och finns i alla akvarieaffärer som har ett saltvattenskar. Tittar man nära är färgen väldigt kraftfull metallic! Tycks minnas att den har nått gult oxå. Tänkte bara läsa lite info om dem på här på sidan men hittar den inte. Min flickvänn ville förståss ha färgranna firrar i ett framtida akvarium=)

Bruka ofta förekomma tilsammans me clownfirrar i akvariebutikerna.

Någon ledtråd? Gärna länkar på bilder å info!

//Tobbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jo sett nemo har man ju=) Å den vill nog flickvännen oxå ha, men lär ju inte bli i första taget;)

Det är den första som jag tänkte på: Chrysiptera cyanea

Den är ganska lättskött som jag förstått så kan nog bli några sånna och clownfirrar i uppstarten i framtiden! Har ni trevliga erfarenheter av denna art eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det simmar en sådan i pojkarnas 222L kar och den är lugn och fin mot sina medinnevånare och ca 6cm. Han gräver en del i gruset annars inget ont att säga men de är tuffa när de sätter den sidan till och nej du ska inte köpa några stycken utan bara en annars så blir det bara en kvar till slut de uppskattar inte varandra speciellt mycket men han är bryr sig inte om en annan blågul frökenfisk som huserar i samma kar den är hälften av hans storlek och det är en C. Parasema

Chrysiptera_parasema_KBRVert.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har har två i mitt nuvarande lilla kar på 135liter och inga som helst problem, har haft dem i mer än ett o etthalvt år nu. har även haft större grupper av denna lilla firre utan några som helst problem. visst dem kan va tuffa mot nya invånare men alltsomoftast lugnar de ner sej efter första natten. rekommenderas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...