Jocke Postat 9 december 2005 Postat 9 december 2005 Tjenare!Hur stor luft pump ska jag ha till en Aquacare calsium reaktor nummer 1?.Kan ni rekomendera någon som är tyst?.Tystare en en optima.Någon som använder en sån här (Schego),är den tyst?.MVH Jocke Citera
Darth Vader Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Jag hade en optima men bytte till en tetratec APS400, Jag halverade ljudet.Jag har reaktor nr.3 så du skall ha en mindre APS. Men jag kan rekomendera den./Robert Citera
wrang Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Jag hadde en AquaMedic Mistral 300 denna var tyst innan den gick sönder Citera
Dykaren Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Schego är de klart bästa och tystaste luftpumparna jag har provat. Citera
Aqua_Max Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Schego M2K3 är mycket tysta, driftsäkra och starka. Jag har tre stycken som jag använder till sötvattensakvarier. En pump räcker till ca 6 utströmmare med medelflöde och medeldjup. Ska man ha starkare flöde och djupare placerade utströmmare så går det med, fast inte lika många utströmmare. Två av pumparna har varit i drift i över 15 år och de fungerar fortfarande problemfritt. Jag har aldrig behövt byta några reservdelar. Jag har en virkad duk under varje pump, som luften sugs igenom, för att rena luften från damm och eliminera vibrationer. Citera
Björn 530 Postat 21 november 2007 Postat 21 november 2007 Ville ha en kraftigare pump än min schego optima och provade då på en Tetratec 400. Tetratec 400:an låter högt så jag blev tvungen att återsända den direkt. Kanske ett måndags exemplar men vill i alla fall varna för den. Köpte en Eheim 400 och den är betydligt tystare med ordentliga reglage (i jämförelse med tetratec 400). Har du en cirkulationspump modell Eheim 1250 eller Eheim 2252 så kan jag säga att kvalité och ljudintrycket liknar dessa. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.