Gå till innehåll

Luft pump


Jocke

Rekommenderade inlägg

Schego M2K3 är mycket tysta, driftsäkra och starka. Jag har tre stycken som jag använder till sötvattensakvarier. En pump räcker till ca 6 utströmmare med medelflöde och medeldjup. Ska man ha starkare flöde och djupare placerade utströmmare så går det med, fast inte lika många utströmmare. Två av pumparna har varit i drift i över 15 år och de fungerar fortfarande problemfritt. Jag har aldrig behövt byta några reservdelar. Jag har en virkad duk under varje pump, som luften sugs igenom, för att rena luften från damm och eliminera vibrationer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Ville ha en kraftigare pump än min schego optima och provade då på en Tetratec 400. Tetratec 400:an låter högt så jag blev tvungen att återsända den direkt. Kanske ett måndags exemplar men vill i alla fall varna för den. Köpte en Eheim 400 och den är betydligt tystare med ordentliga reglage (i jämförelse med tetratec 400). Har du en cirkulationspump modell Eheim 1250 eller Eheim 2252 så kan jag säga att kvalité och ljudintrycket liknar dessa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...