Postat 1 timme sedan1 tim Författare Mitt experiment startade kl 18:00 den 22/4 och jag doserar kontinuerligt in en lösning i takten 0,1 ml/minut som på dygnsbasis motsvarar en tillsättning av 1 ml vodka per dag. Igår var det tredje dagen på experimentet och min filtervadd visade upp ganska mycket bakterie biomassa Vid ett tidigare tillfälle så visar bilden under hur min filtervadd såg ut efter 9 dagar utan någon extra vodkaSå här såg det ut efter ca 2.5 dagar med en kontinuerlig tillsats av 1 ml vodka per dag direkt in i filtretSå här såg reaktorn ut innan/efter jag bytte filtervaddPO4 koncentrationer för sista månaden uttryckt i ppm. 1 röd stapel - bytt GFO + filtervadd. 2 och 3 röda staplar bytt filtervadd 4 röda staplar tillagt 100 g GFO + bytt filtervadd och 5 röda staplar börjat dosera 1 ml vodka per dag och bytt filtervadd. Igår byte av filtervad - syns inte i grafen.Here is the PO4 concentrations for last months whit changes of the phosphate reactor. 1 red staple = change of both GFO and wool, 2 and 3 red staples = change of wool, 4 red staples adding 100 gr GFO and change of wool and 5 = start adding ethanol and change of wool. Today also change of wool - not seen in the graph.Minskningen efter start av dosering av PO4 i grafen kan vara tillfällig - avvaktar flera mätningar innan jag drar några slutsatser.MVH Lasse Ändrat 1 timme sedan1 tim av Lasse
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.