BAminoff Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Köpte en lemnalia igår idag har den rast ihop . Står ca 30 cm under 2 T5 rör blått och vitt där det inte strömmar så mycket.Ska jag flytta den eller ha is i magen och vänta några dar . Mina andra koraller verkar trivas bra. Värdena är nog också bra.MVH BA:smiley22: Citera
Dimorb Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 I första hand så bör du kolla värdena.Är det dock så att du har likartade koraller eller flera från samma släkte och de mår bra så kanske den bara byter vatten och då är det inget att oroa sig över.Titta också runt omkring efter synliga skador. Citera
crille Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 ibland drar mjuka foraller ihop sig,vänta några dagar och se,det är nog för att den är flyttad från affären till dig. Citera
Capote Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Jag tycker det låter som den står bra. Jag skulle låte den stå kvar och kolla det andra som föreslås. Citera
BAminoff Postat 10 december 2005 Författare Postat 10 december 2005 jag låter den stå kvar några dar och kör analyser i morgon. Jag brukar ha nitrit nitrat fosfat ammoniak 0 eller första mätvärdet på skalorna densitet 1.025 temp 24-25 kh 9.5 kalk högt 560 pH 7.9-8.2 beroende när på dan det skulle förvåna mig om det är annorlunda.Kör analyser var 5-7 dag.MVH BA Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.