Gå till innehåll

Nybörjare med lite fakta


diskustok

Rekommenderade inlägg

Hejsan jag e nytt inom saltvatten har kollat lite info på nätet men hittar inte så bra info.

nu e min fråga jag har en 350 liter akvarium med borrat hål på 45 mm och underkaret finns en 120 liters akvarium som tänkt använda till typ av filter.

nu är frågan vad behöver jag igentligen för jag har en unimax 500 som pumpar 1200 liter i timmen med uvc lampa i pumpen.

skummare hur stort vad mer behövs

e det krav att använda halogen lampor elr går det bra med T5?? tänkte köra med 4-8 rör med T5

hjälp mig e ni snällla

mvh Lars

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du tänkt att ha i karet? Bara fisk och/eller koraller? Om du ska ha koraller så är frågan hur ljuskrävande den typ av korallerna kommer vara i så fall? Eller har du tänkt att ha både fisk och koraller?

Det är nägra frågor du bör ha klart för dig innnan man går vidare vilken utrustning som kan vara rekomenderat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

välkommen...

börja me att läsa igenom detta avsnitt https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=61 så kommer många av dina frågetecken att rätas ut..

använd SÖK funktionen så hittar du ännu mer fakta..

finns de frågetcken efter det så kan du ju ställa dom då, när du har ett humm om vad dom flesta talar om här..

Lycja till..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

på lördag ska jag handla in grjor till mitt kar en summare en deltec ms 500 tro jag stavar rätt 700 liter hög belastning sen 2 cirkulations pump till ska köra med en sump en 120 liter under karet har en retur pump som pumpar 1000 liter hoppas det räcker ska kolla efter en starkare imorgon ska hämta aluminium som ska höja min bänk till ställningen imorgn också får se om jag och får inte glömma inhandla salt också hehe e det något annat som behövs igentligen???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...