PeterG Postat 31 mars 2016 Författare Postat 31 mars 2016 Det blir som du säger Larry , det blev ett "dyrt kranvatten". Det är mest kranvattnet jag är orolig över, ringde kommunen i går och frågade om bla fosfathalten som inte fanns redovisad på deras hemsida. De var som frågetecken över fosfatvärdena visste ingenting. Kör igång osmosen i morgon. Mitt regnvatten är faktiskt rätt ok odlar Disa orchideer i det ,de är extremt extremt känsliga för olika salter och svårodlade, regnvattnet har ibland varit 0 uS ( alltså inga joner i ). -Absolut inget mer kranvatten. Så här får det bli: - Karantän- Nytt salt med osmosvatten -sedan ny test Q:1 dagen efter blandningen. - Stora karet - Nytt salt med Osmosvatten - test A:1 dagen efter blandningen --Låter det gå ett tag -sedan ny test A:2 , A:3 , A:n.... ca osv med några veckors mellanrum. 1 Citera
krille 55 Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 Då va vi hemkomna till Liatorp. Tack Peter o Ingeborg för ett par riktigt trevliga timmar med snack och god lunch. Mycke intressant att titta på. Växthus och orcideer samt ditt stoora projekt som kommer att bli hur fint som helst. Citera
PeterG Postat 6 januari 2020 Författare Postat 6 januari 2020 Hej " Long time no see " Ja det var ett tag sedan -akvariet står kvar precis som jag lämnade det . Funderar på att flytta över det till bostadshuset , ha det som blickfång i ena hörnan på vardagsrummet så att jag har tillgång till källaren under och göra som ett akvarierum bakom akvariet med plats för karantänsakvarium och fraggkar . Då skulle det bli som ett akvarium i en vägg . Ser att det finns naturligt Saltvatten att köpa , någon som provat ,vad tyckte ni ? Citera
Lasse Postat 7 januari 2020 Postat 7 januari 2020 (ändrat) Tagit bort - svar till fel person MVH Lasse Ändrat 7 januari 2020 av Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.