Jump to content

stora rev Fyra meter Korallrev

Recommended Posts

Det blir som du säger Larry , det blev ett "dyrt kranvatten".

Det är mest kranvattnet jag är orolig över, ringde kommunen i går och frågade om bla fosfathalten som inte fanns redovisad på deras hemsida.

De var som frågetecken över fosfatvärdena visste  ingenting. Kör igång osmosen i morgon. 

Mitt regnvatten är faktiskt rätt ok  odlar Disa orchideer i det ,de är extremt extremt känsliga för olika salter och svårodlade, regnvattnet har ibland varit 0 uS ( alltså inga joner i ).

-Absolut inget mer kranvatten.

Så här får det bli:

- Karantän- Nytt salt med osmosvatten -sedan ny test Q:1 dagen efter blandningen.

- Stora karet - Nytt salt  med Osmosvatten  - test A:1 dagen efter blandningen

--Låter det gå ett tag  -sedan ny test  A:2 , A:3 , A:n.... ca osv med några veckors mellanrum.       :)

• Like 1
  • 1 month later...
  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Utloppet limmat ,Tvättat ur akvariet och   jobbat med utformningen idag, flyttat runt  och flyttat runt ATB och stenar till förbenelse. Tyckte det såg konstigt ut hur jag än satte upp det.  Gick

Äntligen , "stenen" ditlimmade.  Det ser jättekonstigt ut på riktigt. Men jag skall hålla mig till planen , så vi får se, antagligen ser det töntigt tomt   ut i början.  Den utskjutande delen kommer a

En liten varning bara när det gäller Gyre är att flera rapporterat att kabeln vittrat sönder av saltvattnet på äldre modeller, så köper du begagnat så kolla detta noga.

Posted Images

• 3 years later...

Hej 

" Long time no see "

Ja det var ett tag sedan -akvariet står kvar precis som jag lämnade det .

Funderar på att flytta över det till bostadshuset ,  ha det som blickfång i ena  hörnan på  vardagsrummet  så att jag har tillgång till källaren under och  göra som  ett akvarierum bakom akvariet med plats för karantänsakvarium och fraggkar . Då skulle det bli som ett akvarium i en vägg . 

Ser att det finns naturligt Saltvatten att köpa , någon som provat ,vad tyckte ni ?