February 24, 201610 yr Inte hängt så mycket här på guiden innan, så tänkte ta tag i det och visa upp mitt kar. Här tänkte jag presentera utvecklingen utav mitt under åren det har rullat, karet/tekniken är köpt Hos stig på Oceanakvarium, det är även hans ramp som belyser karet (som jag starkt rekommenderar) om ni har frågor kring teknik eller arter så är det bara att slänga iväg en kommentar så skall jag svara bäst jag kan Augusti 20e 2014 November 11e 2014 Februari 20e 2015 Idag 2016 Edited February 24, 201610 yr by Steffut
February 26, 201610 yr Author 1 timme sedan, krille 55 sa: Ett fint kar o en duktig fotograf så blir det riktigt bra 5 timmar sedan, Rameau sa: grymma bilder du! 2 timmar sedan, bjomat sa: Riktigt vackra bilder!! Tackar så hjärtligt! Slänger upp fler bilder allt eftersom
February 27, 201610 yr Author 15 timmar sedan, LN21 sa: Fint fint akvarium du har tackar larry, ditt är inte så tokigt heller
February 27, 201610 yr Snygga bilder!! Roligt att kunna följa tillväxten från 2014 till idag det har växt på bra. vad har du för kamera och objektiv?
February 28, 201610 yr Author 21 timmar sedan, lundisen sa: Snygga bilder!! Roligt att kunna följa tillväxten från 2014 till idag det har växt på bra. vad har du för kamera och objektiv? tack Christopher! jag kör en canon eos 700d, för helbilderna kör jag ett vidvinkel 10-20mm från sigma, och makrobilderna har jag tamrons makro obejektiv på 90 mm fotar du själv?
February 28, 201610 yr Hallå! Ja jag fotade mycket förr men nu blir det sällan. Jag har en Canon EOS 450D och faktiskt också ett Tamron 90mm. Provade några macro bilder idag men blev inte bra, antagligen pga ljuset och cirkulationen på ytan. Brukar du stänga av pumparna? Vad använder du för inställningar? Mvh Christopher
February 28, 201610 yr Author 1 minut sedan, lundisen sa: Hallå! Ja jag fotade mycket förr men nu blir det sällan. Jag har en Canon EOS 450D och faktiskt också ett Tamron 90mm. Provade några macro bilder idag men blev inte bra, antagligen pga ljuset och cirkulationen på ytan. Brukar du stänga av pumparna? Vad använder du för inställningar? Mvh Christopher Kul! Det är ett väldigt bra objektiv som du kan ta proffs bilder med, Jag stänger av alla pumpar och låter vattnet stanna upp helt, Sedan kör jag mest på AV (bländar värde) på 8 med Iso 100 Alternativt när jag fotar på fri hand så kör jag TV (slutar prioritering) med 1/125 och Iso runt 300-400 Allt fotas i RAW och justeras sedan i lightroom
February 29, 201610 yr Ok som jag trodde skimmret gör det omöjligt att fota när pumparna är på. Jag får göra ett nytt försök senare. tack för tipset!
February 29, 201610 yr Author 4 timmar sedan, lundisen sa: Ok som jag trodde skimmret gör det omöjligt att fota när pumparna är på. Jag får göra ett nytt försök senare. tack för tipset! skicka gärna bild sedan så ger jag respons och tips på dem
March 1, 201610 yr Author Lite Fiskbilder idag. Salarias Ramosus Amblygobius rainfordi Pseudocheilinus Evanidus
August 4, 20169 yr Väldigt vackra bilder och jag gillar verkligen hur du byggt upp revet. Har du sump under?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.