keyser Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Den har små minisniglar på sig, den förra som hade likadana minisniglar på sig dog. Citera
petrol Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Ser ut som pyramidellidae (stavning?) sniglar (samma sniglar som dödar musslor). Plocka bort dem så fort som möjligt. Eventuellt så kan en hexatania göra susen. Citera
keyser Postat 16 december 2005 Författare Postat 16 december 2005 ok, då har man skrubbat rent en turbosnigel ska hålla koll på övriga sniglar nu Citera
petrol Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Sniglarna finns även i sanden om du har någon sand. Så turbon kommer att bli drabbad igen. Kör om samma behandling när du ser någon (mördar) snigel. Hexatanian rekomenderas av musselägare just för att de ta hand om detta problem. Citera
wrang Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Jag hadde dessa sniglar men kan ej se några nu satt som klasar på sniglarna de små är en parasit snigel som borrar in sig genom skalet.Min hexantenia har nog löst problemet då jag ej sett några mer parasit sniglar längre Citera
keyser Postat 16 december 2005 Författare Postat 16 december 2005 ska önska mig en hexataenia i julklapp, tack för svaren Citera
keyser Postat 29 december 2005 Författare Postat 29 december 2005 Har inte lyckats få tag i en hexataenia ännu!Ser att pyramidsniglarna har attackerat mina sjöstjärnor nu, är det lika farligt? Citera
wrang Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Ja det är en snigel som lever som parasit på sitt värdjur. Men är ingen dirket fara på störrt. Får du tag på en hexantenia snarast så är det bra Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.