Emil L Postat 12 april 2016 Postat 12 april 2016 Hur tjock bottenskiva skulle rekommenderas då akvariet sticker ut 0,5 och 4 cm från bänken? Har ett lido 120 utan bänk, (gillar inte den tillhörande). Hur som helst tänkte jag använda ett hemmapulat. Måtten är 60x37cm. Men, akvariet står på plastram som mäter 61x41cm. Det skulle alltså sticka ut 0,5cm på två sidor 4 cm på en sida så en bottenplatta behövs. Orginalbänken ser ut att ha mer överhäng än så och skivan ser väldigt tunn ut. Skulle det räcka med ett hyllplan på 1,8 cm eller sover man dåligt då? Bild: http://www.juwel-aquarium.de/en/Products/Aquariums/Lido-Line/Lido-120-white.html Citera
mikoto Postat 12 april 2016 Postat 12 april 2016 18 mm hyllplan i stavlimmat trä hade jag nog inte varit orolig för iaf :-) Hade nog fungerat med mdf med, men jag gillar riktigt trä till skivor med akvarium. Det sväller inte på samma sätt om fukt kommer på det. Trycket blir ju väl fördelat längsmed hela skivans ytterkanter så det borde inte vara några bekymmer. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.