lundisen Postat 15 april 2016 Postat 15 april 2016 jag har ett reefer 450 där nivån i skummar facket är 24 cm jag har också en vertex 180i skummare som enligt manualen funkar bäst med vatten nivå på 19-22cm. har under en tid funderat på hur jag bäst höjer skummaren och tänkte beställa "egg crate" och bunta ihopp till önskad höjd eller en hink som jag skulle klippa av. Det jag var mest tveksam till var all smuts som skulle kunna fastna under hinken eller i hålen. Dock så hittade jag en smuts avskiljande till hink på biltema som jag inhandlade för 30kr klippte av benen till önskad höjd och det bör perfekt. Diametern passar exakt till skummaren och ingen smuts kan fastna under. Kan rekommendera denna till den som behöver höja skummaren. 4 Citera
lundisen Postat 15 april 2016 Författare Postat 15 april 2016 står inte vad det är för plast men borde ju vara tålig med tanke på att den är för bil tvättning. Citera
Strikt Postat 15 april 2016 Postat 15 april 2016 Skärbrädor är gjorda i material som är lämpligt för livsmedel, är just lämpligheten att ha i akvariet jag tänker på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.