Gå till innehåll

Ersättningspump till Deltec 3070s


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Min ena pump till skummaren deltec 3070s har stannat. Vet inte vad som är fel men har mätt och den ger inget utslag när man mäter på den och jag behöver byta ut den. Men det är en djungel på vad som är vad när det gäller reservdelar och jag vet inte vad jag skall ha.

Någon där ute som har erfarenhet med att byta just den modellen? Har ju rör, packningar och impeller till den gamla så inget sådant behövs ju.

Har sökt på nätet och finner olika varianter av reservdelar men kan inte se framför mig hur jag skall kunna byta något inne i pumpen då jag inte ens kan öppna den. :( 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle tro att det lättaste är att skicka ett mail till deltec eller kolla med någon affär/webbshop med att köpa ett ny pumphus.

 

Är det den vita pumpen du har?

Manualen hittar man här http://www.theaquariumsolution.com/files/TC%20SERIES%20SKIMMERS_8.pdf

 

så är det bara huset som är kass så är det ju reservdel nr 6 (Stator artnr  2609200 0)

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är den och ja det rör sig om den delen (stator) men vet inte om det räcker med den och så funkar impeller osv från den gamla pumpen. Eller om impellerna på något sätt är länkad till statorn och att man behöver bägge för att kunna köra den. 

Får se vad jag får för besked från de butiker jag har vänt mig till. Skrev till deltec det första jag gjorde men de hänvisar bara vidare till försäljarna.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...