Gå till innehåll

morgontrött stjärnpolyp


wrroomm77

Rekommenderade inlägg

Jag har lite undringar om min nyinköppta stjärnpolyp

den öppnar inta alla polyper utan det tar ca 2 timmar innan den öppnar några kanske hälften....

jag har MH 250 watt o karet är nystartat jag har fått en del brunalger

Jag har satt i två clowner med men kan inte se att skummaren skummar nåt att tala om.

Jag har en aquacareskummare 700A ....tänkte om jag gjorde nått fel med skummaren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min erfarenhet är att vissa stjärpolypolyper tar ett tag på sig att acklimatisera sig. Du skrev att den var nyinköpt. Jag köpte vid samma tillfälle två stjärnpolyper en brun och en gulaktig till ett kar som varit igång länge. Den bruna slog ut samma kväll men den gula dröjde upp till en vecka innan den var helt utslagen. Nu är båda lika fina och växer så det knakar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina stjärnpolyper slog inte ut riktigt när jag hade dom för nära MH,n bara den del som inte var direkt mot lampan.

Det löste sig dock när jag ställde ner dom på botten på ett ställe där det strömmar rätt bra.

Nu är alla utslagna och kollonin breder ut sig.

Så kanske det kan hjälpa att flytta den lite för dig oxo?

MVH/ Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mjaa, litet lagom kan i väl säga. Stenkoraller från revets utsida vill ha ganska lite, stjärnpolyper vill ha litet mer och skivanemoner vill ha mycket. Men vattenströming och ljus påverka minst lika mycket.

Så man får pröva och läsa på hur andra har lyckats och fundera på varför det gick bra -eller mindre bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...