Drullputt Postat 29 april 2016 Postat 29 april 2016 Min lfs kör med ett par sådana till två Red Sea Reefer 170. Smidiga att ställa in via luren och helt rätt pris. Dessa ger dock som dom flesta andra armaturer med separerade dioder disco effekt vid vissa inställningar. Citera
Fredrik85 Postat 29 april 2016 Postat 29 april 2016 Väntar på att min ska komma med posten. Hoppas den gör vad den ska. :-) Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk Citera
Lasse Postat 29 april 2016 Författare Postat 29 april 2016 @Drullputt Vet du om han har 90 gradiga eller 120 gradiga linser. Är ljuset ok - växer det? @Fredrik85Vet du hur länge det dröjer innan du får dem? Vilken lins tog du Jag funderar nämligen på att köpa in 3 st till mitt nya i början eftersom det kommer dröja lite innan jag får igång mitt hemmabygge. Karet är 120 x 50 x 45 så det borde täcka bra. MVH Lasse Citera
Drullputt Postat 29 april 2016 Postat 29 april 2016 Skulle tro att det är 90 graders han har då det är standard och 120 måste köpas till. Ganska nyligt uppsatt så svårt veta tillväxt. Är också på jakt efter armatur men lider av beslutsångest. Står mellan denna, Razor Nano och Kessil A160we. Citera
Fredrik85 Postat 30 april 2016 Postat 30 april 2016 Beställde den för en vecka sen, så förhoppningsvis kommer den under nästa vecka. Jag hittade inga alternativ för linserna, men skrev i ett meddelande att jag ville ha 120 linser. Fick dock inget svar på det meddelandet så vi får se vad som dyker upp. Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk Citera
peterj66 Postat 30 april 2016 Postat 30 april 2016 Känns som en väldigt bra fördelning av dioderna på denna. Synd att de satt röd och grön så långt ifrån varandra, De kunde ju klämt in dem i mitten med en blå så hade disco känslan minskat. Citera
Fredrik85 Postat 3 maj 2016 Postat 3 maj 2016 Lyset kom med posten idag. Första intrycket är bra, men detta är min första led ramp så jag är nog inte rätt person att göra någon avancerad bedömning utav den. Här kommer lite bilder. https://www.dropbox.com/sc/gyooxzrnv2gkfwz/AAAulO5ApyFGQnokf5eLnD-7a Är definitivt lite discoeffekt ute i kanterna men inget jag stör mig på. Både moln och blixt effekterna är riktigt häftiga, tyvärr har jag inte hittat något random-mode på dom. Själva lampan är väldigt lätt men känns ändå mindre plastig än jag hade väntat mig. 1 Citera
Lasse Postat 4 maj 2016 Författare Postat 4 maj 2016 @Fredrik85 Några nya intryck innan jag trycker på beställarknappen MVH Lasse Citera
Fredrik85 Postat 4 maj 2016 Postat 4 maj 2016 Är nöjd med den så här långt, även om jag bara haft den ett dygn. Inga nya intryck vad jag kan komma på just nu. Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk Citera
Lasse Postat 4 maj 2016 Författare Postat 4 maj 2016 Inställningarna var de så fria som det verkar - går det laborera med rött, grönt och blått? MVH Lasse Citera
Fredrik85 Postat 5 maj 2016 Postat 5 maj 2016 Japp det går att ställa in de olika färgerna samt schemalägga över dygnet. Citera
hundben Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 (ändrat) Jo är det den där coral box ni menar länken funka inte för mig. såg nu att det stod i rubriken vad det var för en led Ändrat 15 maj 2016 av hundben Citera
hundben Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 Jag har hittat en annan led som jag funderar på att skaffa till ett av mina akvarium. Vad tror ni om denna? GIESEMANN PULZAR LED bar HO vad jag fattar som så ska denna vara ställbar via bluetooth Citera
Mudar Postat 4 juni 2017 Postat 4 juni 2017 Det är beställt 3 st MVH LasseHej Lasse!Som jag läst att du har testat "Coral box moon".Vad tycker du om jag använder denna till mitt RSM 130??MvhMudarSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Lasse Postat 4 juni 2017 Författare Postat 4 juni 2017 Jag var mycket nöjd med dem. Jag tror att en st är tillräcklig för ett RSM. Jag hade iofs tre till ett som var 120 cm långt. Se min tråd där de finns beskrivna. MVH Lasse Citera
Mudar Postat 4 juni 2017 Postat 4 juni 2017 Jag var mycket nöjd med dem. Jag tror att en st är tillräcklig för ett RSM. Jag hade iofs tre till ett som var 120 cm långt. Se min tråd där de finns beskrivna. MVH LasseJag kommer att skaffa en Coral Box istället för Ai prime hd, eftersom andra alternativet är ganska dyrt jämfört med Coral boxSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Lasse Postat 5 juni 2017 Författare Postat 5 juni 2017 (ändrat) Var försiktig med det vita ljuset när du börjar @Martin Bköpte mina och han har varit nöjd vad jag fattar MVH Lasse Ändrat 5 juni 2017 av Lasse Citera
Mudar Postat 5 juni 2017 Postat 5 juni 2017 Var försiktig med det vita ljuset när du börjar @Martin Bköpte mina och han har varit nöjd vad jag fattar MVH LasseVad menar du med vita ljuset?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Mudar Postat 5 juni 2017 Postat 5 juni 2017 Var försiktig med det vita ljuset när du börjar @Martin Bköpte mina och han har varit nöjd vad jag fattar MVH LasseÄr det för stark eller menar du med inställningar ?MvhMudarSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Lasse Postat 5 juni 2017 Författare Postat 5 juni 2017 Det kan bli lite för starkt i början MVH Lasse Citera
Mudar Postat 5 juni 2017 Postat 5 juni 2017 Det kan bli lite för starkt i början MVH LasseTack för all tips Lasse MvhMudarSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Mudar Postat 5 juni 2017 Postat 5 juni 2017 Har oxå denna lampa, super nöjd ! Jag ska beställa en isf Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.