Andreas K Postat 1 februari 2007 Författare Postat 1 februari 2007 Lägger upp lite nya macrobilder på polyper.Det är inte världens skarpaste men dom duger hoppas jag .Det är 1. lila acropora 2. grön montipora 3. lila montipora capricornis 4. orange montipora capricornis 5. echinophyllia 6. grön acropora 7. grön skivanemon ev rhodactisrätta mig gärna om jag har felMVH/ Andreas
Andreas K Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 Jag lägger upp lite mer bilder.MVH/ Andreas
Andreas K Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 Tackar Ja det är rätt bra bilder med tanke på att det är i autoläge utan blixt. (måste sätta mig ner och läsa bruksanvisningen snart)Dock är jag kass på helbilder.MVH/ Andreas
teggner Postat 15 februari 2007 Postat 15 februari 2007 jättesnygga bilder och finfint kar, lycka till med uppgraderingen i framtiden
Raketforskaren Postat 16 februari 2007 Postat 16 februari 2007 Jättefina bilder och ett mycket snyggt och stilrent kar. Bra lösning att stoppa undan lite teknik i "lådan" vid sidan om. Har du förstärkt byrån på något sätt? Det ser ut att vara IKEAs "Malm", vilken jag själv har haft tråkiga erfarenheter med i akvariesammanhang.Var har du skaffat eksargen? Är det en färdig golvsockel eller liknande?
Andreas K Postat 16 februari 2007 Författare Postat 16 februari 2007 Tackar teggner och raketforskaren. Ja en uppgradering skulle vara behövligt men det känns jobbigt med en uppstart igen. Jo det är en ikea byrå, jag har förstärkt den med reglar i själva skivan. Eksargen byggde jag av eklister som jag kapade till i med gersågen.MVH/ Andreas
Andreas K Postat 16 februari 2007 Författare Postat 16 februari 2007 Jag mätte vattenvärdena idag (kommer inte ihåg när jag gjorde det sist)Dom var följande.PH. 8,1Kh. 5,0 !!!!Ca. 350Mg. 1230No3. 0Jag ska öka Kh,t med buffer samt öka doseringen på Ca och mg. Nitraten är som vanligt omätbart.lägger upp lite bilder oxo.MVH/Andreas
Scooby_doo Postat 16 februari 2007 Postat 16 februari 2007 fina bilder.ingen panik med KH värdet som är lite lågt (som förbrukas fortare än Ca) då PH, Ca, Mg är ok. Men vill du samtidigt ha högre Mg, Ca med så kan du börja med först höja Mg lite och sedan tillsatt Ca + buffer för KH.~Henrik
Andreas K Postat 16 februari 2007 Författare Postat 16 februari 2007 Nej det är ingen panik här. det är inget i akvariet som har reagerat negativt på det låga kh,t. Men jag ska höja värdena lite för att ligga på lite mer normala nivåer.MVH/Andreas
Andreas K Postat 25 april 2007 Författare Postat 25 april 2007 lägger upp lite nya bilder på akvariet. det börjar närma sig slutet för det här akvariet. allt ska över i 360litaren om en månad eller två. Inget nytt har hän sedan sist. Byter bara vatten och tillsätter Ca & Mg. MVH/ Andreas
Hultis Postat 25 april 2007 Postat 25 april 2007 oj oj.. du behöver verkligen uppgradera till större kar hehe verkligen snyggt!
Andreas K Postat 29 april 2007 Författare Postat 29 april 2007 Ja det växer ordentligt. lila montiporan har växt in mot framrutan, så det börjar bli trångt. Ca och Mg förbrukas rejält, det känns som att jag kan hälla i så mycket som helst. Ska bli skönt att uppgradera, ska passa på att ta bort alla skivanemoner sammtidigt.MVH/ Andreas
Andreas K Postat 27 juli 2007 Författare Postat 27 juli 2007 Ja nu är det nog dom sista bilderna från det här akvariet. inget nytt har tillkommit sen sist, det är trångt nu. Många koraller är brännskadade pga att dom växer in i varandra. speciellt en grön acropora som ser bra vissen ut. ska bli skönt att flytta över alla djur och stenar till lite större.MVH/ Andreas
Hultis Postat 27 juli 2007 Postat 27 juli 2007 ja nu jäklar får du skynda dig med att få i vatten i det nya innan dom växer ur burken
Andreas K Postat 27 juli 2007 Författare Postat 27 juli 2007 Jag hade aldrig trott att sps,er kunde växa så grymt. Akvaret har varit igång ca 2 år och jag har haft koraller ca 1,5 år. ingen har varit större än 10*10 cm när jag köpt dom. Dom flesta är fatiskt småfraggar från Dimorb Här på SG.MVH/ Andreas
Illustratören Postat 27 juli 2007 Postat 27 juli 2007 Montipororna ser ju gigigigantiska ut, kul att du lyckats. Inte sugen på större? Ser ut som korallerna vill ha det snart =-)
Andreas K Postat 28 juli 2007 Författare Postat 28 juli 2007 Ja dom växer bra kan man säga. Jag håller på med ett nytt kar nu. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15887Ska bli kul att få igång det.MVH/ Andreas
Andreas K Postat 20 augusti 2007 Författare Postat 20 augusti 2007 Nu är detta kar nerlagt. akvariet och tekniken ligger ute på köp och sälj.MVH/ Andreas
Rekommenderade inlägg