Alexraptor Postat 9 juni 2016 Postat 9 juni 2016 (ändrat) Flera av mina Acropora fraggar har åkt på lite friliftare, Zenclea Hydroider. Enligt forskare så ska Zenclea hydroider var kommensala med vissa koraller. Däremot så verkar det finnas blandade åsikter bland akvarister. Vissa har erfarat att dom är helt harmlösa medans andra påstår att dom skadat eller tagit död på värkorallen. Vill gärna höra om det är någon här på SG som råkat ut för detta och har erfarenheter att dela med sig. Ändrat 9 juni 2016 av Alexraptor Citera
Vidofner Postat 9 juni 2016 Postat 9 juni 2016 Jag har haft hydeoider på en sten men inte en korall. I mitt fall spred de sig som en löpeld och var väldigt jobbiga att bli av med. Fula som stryk var de också. Har de inte spritt sig för mkt så skulle jag försöka göra mig av med dem Citera
Alexraptor Postat 9 juni 2016 Författare Postat 9 juni 2016 Jodå sådana hydroider känner jag till. Fast Zanclea är av en helt annan artgrupp än dom vi får på stenarna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.