Martin B Postat 17 oktober 2016 Författare Postat 17 oktober 2016 21 timmar sedan, Alessandro sa: Läcker! Nu är det bara o fylla på med sps Jag kommer till dig efter löningen 1 Citera
Alessandro Postat 18 oktober 2016 Postat 18 oktober 2016 11 timmar sedan, Martin B sa: Jag kommer till dig efter löningen vi får ta en tur till triton/aqua sthlm =) 1 Citera
Martin B Postat 23 oktober 2016 Författare Postat 23 oktober 2016 Skulle de någonsin komma en dag då jag inte kommer att trasslat med i akvariet, bara sitter ner framför och njuter av utsikten? UV, ozon och osmolator monterat. Nemo fick idag två Doris som lekkompisar 2 Citera
Martin B Postat 28 oktober 2016 Författare Postat 28 oktober 2016 Dagens köp: Äntligen min dröm firre Blenny bicolor aka "Pitbull" Och Clown "bebis" 4 Citera
Alessandro Postat 1 november 2016 Postat 1 november 2016 On 2016-10-28 at 21:52, Martin B sa: Dagens köp: Äntligen min dröm firre Blenny bicolor aka "Pitbull" Och Clown "bebis" Mata kirurgen med nori blad =) 2 Citera
Martin B Postat 1 november 2016 Författare Postat 1 november 2016 Mata kirurgen med nori blad =) Det gör jag regelbundet Tapat från iPhone Citera
Martin B Postat 6 november 2016 Författare Postat 6 november 2016 Nya koraller från Bengt My reef by night Tapat från iPhone 3 Citera
turboadde Postat 6 november 2016 Postat 6 november 2016 Fina nya koraller och fin storlek. kul att det går bra med akvariet :). Får äntligen min sten till nya akvariet imorn så förhoppningsvis e jag igång med snart med nytt 1 Citera
Martin B Postat 15 november 2016 Författare Postat 15 november 2016 Och ännu fler nya koraller (Tack Stefan), jag tror att det nu är tillräckligt. Någon som vet var jag kan köpa C-vitamin droppar? Hälsar Martin Citera
Martin B Postat 8 december 2016 Författare Postat 8 december 2016 9 timmar sedan, addo sa: Snyggt! Tackar och bockar Citera
Martin B Postat 18 december 2016 Författare Postat 18 december 2016 Hej saltisar Är det normalt att mina två Fire Goby gömde sig från igår någonstans i akvariet och inte visade idag? Hälsar Martin Citera
Alessandro Postat 18 december 2016 Postat 18 december 2016 1 timme sedan, Martin B sa: Hej saltisar Är det normalt att mina två Fire Goby gömde sig från igår någonstans i akvariet och inte visade idag? Hälsar Martin Dem behöver nog bo in sig lite. Har för mig att dessa kan hoppa ur akvariet.. 1 Citera
Martin B Postat 18 december 2016 Författare Postat 18 december 2016 Dem behöver nog bo in sig lite. Har för mig att dessa kan hoppa ur akvariet.. Tack Alessandro. Dem visade sig vid kvällsmat 🦑🦐Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Citera
Lasse Postat 19 december 2016 Postat 19 december 2016 Fortfarande nöjd med ljuset? Jag får fortfarande inte helt rätsida på mitt ljuse så det är nästan att jag ångrar att jag gjorde mig av med Moon leden. MVH Lasse Citera
Martin B Postat 19 december 2016 Författare Postat 19 december 2016 Fortfarande nöjd med ljuset? Jag får fortfarande inte helt rätsida på mitt ljuse så det är nästan att jag ångrar att jag gjorde mig av med Moon leden. MVH LasseHej Lasse!Jag är mycket nöjd med den belysning som jag köpte från dig. När jag har hittat de optimala inställningarna för ljus, mina koraller växer väldigt fint. Ibland man har tur i livet Med vänlig hälsning,MartinWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Citera
Alessandro Postat 2 januari 2017 Postat 2 januari 2017 Tjena ! Hur går det med karet? Mvh Alex Citera
Martin B Postat 3 januari 2017 Författare Postat 3 januari 2017 On 2.01.2017 at 15:12, Alessandro sa: Tjena ! Hur går det med karet? Mvh Alex Tja @Alessandro Det går sisådär, tyvärr kämpar jag nu med högt nitrit och nitrat, jag vet inte vad är för fel. God fortsättning. Martin Citera
Alessandro Postat 3 januari 2017 Postat 3 januari 2017 1 timme sedan, Martin B sa: Tja @Alessandro Det går sisådär, tyvärr kämpar jag nu med högt nitrit och nitrat, jag vet inte vad är för fel. God fortsättning. Martin Hej, hm prova med att mata fiskarna mindre lr mata inte alls på några dagar. Annars skulle jag nog köpa bakterier på flaska, det brukar hjälpa. Hur många kilo levande sten har du? Hur många fiskar har du? Vilken märke på testerna använder du? God fortsättning! Citera
Martin B Postat 3 januari 2017 Författare Postat 3 januari 2017 1 timme sedan, Alessandro sa: Hej, hm prova med att mata fiskarna mindre lr mata inte alls på några dagar. Annars skulle jag nog köpa bakterier på flaska, det brukar hjälpa. Hur många kilo levande sten har du? Hur många fiskar har du? Vilken märke på testerna använder du? God fortsättning! Hej, Jag har ca. 40 kg levande sten, 13 fiskar och jag använder Salifert tester. Jag har också börjat dosera FM Ultra Marine Bakto Therapie, vi får se hur det blir, på rutorna dök en hel del av gröna alger och bruna på sanden 1 Citera
Alessandro Postat 3 januari 2017 Postat 3 januari 2017 26 minuter sedan, Martin B sa: Hej, Jag har ca. 40 kg levande sten, 13 fiskar och jag använder Salifert tester. Jag har också börjat dosera FM Ultra Marine Bakto Therapie, vi får se hur det blir, på rutorna dök en hel del av gröna alger och bruna på sanden Kan bli obalans mellan nitrit och nitrat när man släpper i för många fiskar under en kort period om karet inte är väl inkörd. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.