Gå till innehåll

Dinoxal


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Dinoxal är helt fantastiskt!, det kan inte va samma som Algenex...Algenex(Mrutzek) funkar men tar lite tid....Jag doserade en första dos Dinoxal igår, o redan idag är 90 procent av dinon borta!...det var imponerande...det betyder att jag borde va klar med kuren säkert om 4 dar redan. 
Detta måste va ngt nytt, en annan verkningsmekanism, än AlgeaX(Fauna marina) o Algenex(Mrutzek) osv...jag har provat dom båda äldre preparaten men här har vi ett helt annat dos/response-svar. So far inte ett spår av ngr ogynnsamma effekter. Redox förresten steg direkt lite efter doseringen...

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdatering!:

Efter två doser, alltså två kvällar i rad, var dinon borta till 100%!!...doserade en tredje dos för säkarhets skull dag 4. Ingen mer dosering planeras. Det står att man skall köra i tre dar extra, men jag stoppar lite tidigare då effekten var så otroligt god.

 

detta medlet är ngt nytt...inga tidigare medel har fungerat så här snabbt o till 100%. Algenes funkar men tog minst en vecka, 10 dar...samt såg lite negativt på korallerna...undrar över dinoxal verkningsmekanism. Någon som vågar gissa? @Lasse, @stigigemla?

Makroalger påverkas ej synligt. redoxen steg lite precis efter dosering men sjönk tillbaka sen.

Skummaren skummade inte annorlunda eller mer än vanligt. 

 

Köpte medlet hos företagsakvarium.

Ändrat av jonasroman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...