Dimorb Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Lägger in bilder så att någon kan identifiera denna lilla gynnare. Om det skulle vara så att han inte är lämplig för ett revakvarium så gör det inte mig någonting då jag har tagit bort honom i förebyggande syfte.Kanske någon kan ha nytta av bilderna när de behöver indentifiera krabbor senare: Citera
Dykaren Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Banditer har jag bara goda erfarenheter av. Har dock ingen id på dem. Citera
Capote Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Är den enkla krabbregeln? Hårig eller håriga ben=inte braBanditmask=bra.Jag har en med rosa/lila klor (ingen acroporakrabba, utan lite större) utan håriga ben som t.ex. håller perfekt rent från alger på insugskyddet på ytavrinningen. Där uppehåller han sig dagtid plockar alger och väntar på foder som fiskarna inte tar. Han älskar spirulina... Jag ser honom ofta nattetid sittande på LS det verkar som han plockar alger. Jag har inget belägg för att han ger sig på korallerna. Det kan ju vara en hon också förståss.... Verkar bra men är kanske dålig? Citera
Dykaren Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Är den enkla krabbregeln? Hårig eller håriga ben=inte braBanditmask=bra. Det är den mycket förenklade krabbregeln. Det finns säkert undantag, men man måste ju börja någonstans. Citera
Capote Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Bra åsikt.Den 1:a krabbgrundregeln;Håriga ska uppMask ska vara kvarSen är där några tillägg men lever man efter grundregeln sparar man säkert mycket bekymmer. Citera
Capote Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Precis när jag skrivit färdigt om 1:a krabbgrundregeln får jag se den krabba jag beskrev i tråden sittande i fotovänligt läge. Alltså en av dem som inte faller under grundregeln. Någon som vet vad det kan vara? Verkar vara OK då den ser ut att käka alger Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.