Gå till innehåll

Acropora krabba med "banditmask"


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Lägger in bilder så att någon kan identifiera denna lilla gynnare.

Om det skulle vara så att han inte är lämplig för ett revakvarium så gör det inte mig någonting då jag har tagit bort honom i förebyggande syfte.

Kanske någon kan ha nytta av bilderna när de behöver indentifiera krabbor senare:

acroporakrabba9fl.jpg

acroporakrabba14qf.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är den enkla krabbregeln?

Hårig eller håriga ben=inte bra

Banditmask=bra.

Jag har en med rosa/lila klor (ingen acroporakrabba, utan lite större) utan håriga ben som t.ex. håller perfekt rent från alger på insugskyddet på ytavrinningen. Där uppehåller han sig dagtid plockar alger och väntar på foder som fiskarna inte tar. Han älskar spirulina... Jag ser honom ofta nattetid sittande på LS det verkar som han plockar alger. Jag har inget belägg för att han ger sig på korallerna. Det kan ju vara en hon också:smiley9: förståss.... Verkar bra men är kanske dålig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis när jag skrivit färdigt om 1:a krabbgrundregeln får jag se den krabba jag beskrev i tråden sittande i fotovänligt läge. Alltså en av dem som inte faller under grundregeln. Någon som vet vad det kan vara? Verkar vara OK då den ser ut att käka alger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...