Jurgonh Postat 21 september 2016 Författare Postat 21 september 2016 4 minuter sedan, Rameau sa: En fråga, du har tänkt ha refugium, biopellets och fosfatremover... Blir det inte, kaka på kaka på kaka?? Biopellets tar mest bort nitrat.. Bakterierna förbrukar inte nämnbart så mycket fosfat som nitrat, som jag förstått.. Därför kommer jag ha lite fosfatremover i kolfiltret.. det är mest avsett för aktivt kol men kommer låta lite fosfatremover gå med där också.. Så det kompletterar väl biopelletsreaktorn som jag tänker iaf.. Refugiet kommer mest vara för att odla poddar som mat till akvariet, samt att ha omvänd belysningstid så får jag jämnare PH och Syre.. det är som huvudtanken.. Tror inte det blir så mycket näring som tas upp av macroalgerna då det lär vara så låga nivåer redan, men det är som sagt inte huvudsyftet =) Citera
izfisk Postat 25 september 2016 Postat 25 september 2016 Sitter själv å funderar på att köpa styrning, vad fick dig att välja Profilux i stället för Apex? B.T.W Bra och rolig tråd att följa MVH /Peter Citera
Jurgonh Postat 25 september 2016 Författare Postat 25 september 2016 3 timmar sedan, izfisk sa: Sitter själv å funderar på att köpa styrning, vad fick dig att välja Profilux i stället för Apex? B.T.W Bra och rolig tråd att följa MVH /Peter Jag har ingen äning själv vilken som är bättre/sämre då jag inte haft akvariedator på mina tidigare kar.. Ted på BioTed som jag handlar av rekomenderade den framför apex, han tycker GHL är bättre.. varför vet jag inte 1 Citera
Jurgonh Postat 6 oktober 2016 Författare Postat 6 oktober 2016 Det händer saker nu... äntligen =) Imorn ska karet limmas Och jag får en monsterleverans av BioTed imorn =) 1 Citera
Jurgonh Postat 6 oktober 2016 Författare Postat 6 oktober 2016 (ändrat) För alla som suttit bänkade och väntat.. Avsnitt 11 ute nu! =) https://www.youtube.com/watch?v=7mNs2EO5SvM Ändrat 6 oktober 2016 av Jurgonh 1 Citera
Lasse Postat 7 oktober 2016 Postat 7 oktober 2016 (ändrat) Lägg gärna på lite mer ljus i inspelningen - lite mörkt för mig. MVH Lasse Ändrat 7 oktober 2016 av Lasse Citera
Jurgonh Postat 7 oktober 2016 Författare Postat 7 oktober 2016 Får inskaffa nån kameralampa har en halogen byggbelysning, kanske skulle funka bra Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Jurgonh Postat 9 oktober 2016 Författare Postat 9 oktober 2016 Och här är avsnitt nummer 12... Liming av akvarium och unboxing deluxe 4 Citera
jarecki68 Postat 9 oktober 2016 Postat 9 oktober 2016 Super bra med videon, kommer att följa forsättningen !!!! 1 Citera
Jurgonh Postat 9 oktober 2016 Författare Postat 9 oktober 2016 3 minuter sedan, jarecki68 sa: Super bra med videon, kommer att följa forsättningen !!!! Kul att du gillar kanalen =) 1 Citera
jarecki68 Postat 9 oktober 2016 Postat 9 oktober 2016 Hoppas att fler och fler kommer följa dina spår! 1 Citera
Jurgonh Postat 11 oktober 2016 Författare Postat 11 oktober 2016 (ändrat) Saker börjar komma på sin plats =) Imorn fortsätter vi =) Ändrat 11 oktober 2016 av Jurgonh 3 Citera
izfisk Postat 12 oktober 2016 Postat 12 oktober 2016 Ser ut att bli riktigt najs de där! kul med videos också det uppskattas. Har du bestämt vad du ska ha för inriktning på burken? MVH /Peter Citera
Jurgonh Postat 12 oktober 2016 Författare Postat 12 oktober 2016 11 minuter sedan, izfisk sa: Ser ut att bli riktigt najs de där! kul med videos också det uppskattas. Har du bestämt vad du ska ha för inriktning på burken? MVH /Peter Det blir mest inriktning på färgglada SPSer, plus euphylia som jag verkligen gillar.. kanske nå ricordeor också.. Och så revvänliga fiskar, mycket kirurger.. Typ så =) 1 Citera
Slanten Postat 14 oktober 2016 Postat 14 oktober 2016 Ojoj, det här ser väldigt lovande ut! Proffsigt. 1 Citera
Jurgonh Postat 14 oktober 2016 Författare Postat 14 oktober 2016 Tack för alla komentarer. Nytt avsnitt kommer imorn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.