rolnor Postat 24 september 2016 Dela Postat 24 september 2016 Ska få en sån på Tisdag, någon som har erfarenhet av denna art? Dom lever ju delvis på alger, vad ska man ge för kompletterande foder? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BatmanGefle Postat 24 september 2016 Dela Postat 24 september 2016 Min vägrade ta kompletterande foder, trots att den var magrare än en vegan inlåst i en korvfabrik, och hade en algtablett bokstavligen 1cm framför ansiktet... Nori eller pellets fungerade inte heller. Hört att det är väldigt individuellt om de tar annat foder eller inte. Annars en väldigt trevlig och nyfiken fisk! Skickat från min Electrophorus electricus med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rolnor Postat 1 oktober 2016 Författare Dela Postat 1 oktober 2016 Fick min i veckan, väldigt skygg i början men nu visar den sej alltmer. Den har börjat äta av algerna på glaset, jag har sparat ett tag och undvikit att använda algmagnet. Jag har förmodligen kiselager också och har skaffat ett extra silikatfilter att sätta efter mitt osmos-filter men jag tror jag ska vänta med det, det kommer gå åt en hel del alger till min Blenny. Den har fint tecknat kropp, ska fota när jag får chansen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pargm Postat 20 november 2016 Dela Postat 20 november 2016 Hej, jag skaffade en sådan som första fisk. Den hade gott om alger att äta speciellt i början. På dryga halvåret har den vuxit ordentligt och blivit riktigt fet om magen. Den brukar mer eller mindre konstant gå och "beta". Tar även gärna pellets. Fotot är från innan sommaren, den är lite större nu. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doffe Postat 14 februari 2017 Dela Postat 14 februari 2017 (ändrat) Brukar de även käka makroalger, eller får dessa vara i fred? Ändrat 14 februari 2017 av Doffe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pargm Postat 15 februari 2017 Dela Postat 15 februari 2017 Jag har ett nystan röda makroalger som blivit mindre och mindre. Jag har inte sett att min Salarias Fasciatus ätit av dessa så jag vet inte om den är skyldig. Mina mexikanska turbosnäckor brukar sitta och knapra på nystanet däremot. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.