Gnarkill Postat 3 oktober 2016 Postat 3 oktober 2016 Tjena allihopa. Så nu efter några år med hörn akvarium så har jag äntligen flyttat till villa och då fanns utrymmet till ett nytt akvarium :-D. Har beställt ett nytt akvariw med måtten 100*60*50 (L*B*H)från tyskland och så håller jag på att göra en ritning av möbeln på jobbet. Möbeln kommer fräsas och byggas helt i 25mm mdf med måtten 108*68*90(L*B*H). Tror ni den kommer hålla? ;-) bilder av bygget kommer inom snart. Citera
peterj66 Postat 4 oktober 2016 Postat 4 oktober 2016 Tänk bara på att MDF är känsligt för vatten, så kör du bara MDF så se till att det är rejält behandlat. Citera
MichaelE Postat 4 oktober 2016 Postat 4 oktober 2016 Jag håller för närvarande på att bygga en möbel, visserligen men en stomme utav reglar men sidor av MDF. Eftersom kanterna på MDFen är extra känsliga för fukt så listar jag dem. När allt väl är klart kommer jag att skruva isär allt och måla varje del individuellt med lackfärg för att minska risken att det finns obehandlade ytor. Jag kommer även att köra våtrums-silicon i alla skarvar invändigt, då birde det vara relativt fuktsäkert tycker jag. Något att tänka på kanske. 1 Citera
MichaelE Postat 4 oktober 2016 Postat 4 oktober 2016 Ursäktar orden som blev fel med att mobilens tangentbord är gjord för barn. Citera
Gnarkill Postat 5 oktober 2016 Författare Postat 5 oktober 2016 Min möbel kommer jag kantlista samt foliera i white gloss här på jobbet. Allt kommer göras i maskiner :-) frågan är om ni tror att möbeln kommer hålla om jag enbart bygger allt i mdf. Citera
Gnarkill Postat 18 oktober 2016 Författare Postat 18 oktober 2016 Är väl mest nojjig i det man läst på nätet att mdf inte är någe bra material å bygga i, så därför jag undrar om det kommer hålla eller om jag ska bygga allt i mellamin istället. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.