Freppo Postat 13 december 2016 Dela Postat 13 december 2016 4 timmar sedan, krille 55 sa: En halvkass bild tagen med mobilen nu Det ser ju bra ut. Är det något som du ser som negativt med btn botten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 13 december 2016 Dela Postat 13 december 2016 nä faktiskt inte. det enda är väl att det blir algpåväxt men det. är ju lätt att suga ut sånt som är löst. sen får man väl ha nåt algätande djur i Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freppo Postat 13 december 2016 Dela Postat 13 december 2016 2 timmar sedan, krille 55 sa: nä faktiskt inte. det enda är väl att det blir algpåväxt men det. är ju lätt att suga ut sånt som är löst. sen får man väl ha nåt algätande djur i Ja det har jag räknat med att det blir, hoppas rent av kanske knappar eller annat skoj breder ut sig på dom. Har du råkat ut för några djur som käkar sig igenom btn? Funderar ju ha en hörnmodul som avrinningsbox eller klä en glasbox med slimline. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 13 december 2016 Dela Postat 13 december 2016 Har inte haft några sjöborrar i det karet. Det är väl dom som kan gnaga sönder den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freppo Postat 14 december 2016 Dela Postat 14 december 2016 11 timmar sedan, krille 55 sa: Har inte haft några sjöborrar i det karet. Det är väl dom som kan gnaga sönder den Jag har nog tänkt ha nån sjöborre så det blir någ då att köra med glasbox o täcka av med btn. Tack för input. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 14 december 2016 Författare Dela Postat 14 december 2016 Om någon nu är intresserad så fick jag svar angående AlfaCoral, släpper inget fosfat osv. Skall bara sköljas av sen är det klart. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 14 december 2016 Författare Dela Postat 14 december 2016 Fasen, en tanke som slog mig precis. Om man nu smackar upp bakgrund runt hela karet.....va gör man om det skulle börja läcka nån gång. Då blir det ju omöjligt att reparera Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 14 december 2016 Dela Postat 14 december 2016 Är det ett helglasakvarium lagar man det direkt utifrån med vattnet och djuren kvar. Orca Unterwasserkleber. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 15 december 2016 Författare Dela Postat 15 december 2016 @stigigemla Tack och oj då......jag antog att läckage innebar tömning och lägga ny silikon Detta ska skärmdumpas om den dagen någonsin skulle komma. Tack än en gång. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 15 december 2016 Författare Dela Postat 15 december 2016 @stigigemla har du provat Orca Construct? Kanske kunde vara något att använda när jag ska fästa sten på glaset? Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 15 december 2016 Dela Postat 15 december 2016 Jag har inte testat Orca Construct. Jag har ju min revepoxi... Den fäster också på glas men hur länge det sitter kvar vet jag inte. Det fungerar inte bra under vatten då det är en bakteriefilm på alla ytor som man inte får bort till 100%. Men koraller fäster bra på glas. Pocillipora, Montipora, Hydnopora, Acropora, Echinophyllia har jag provat. Stjärnpolyper, Skivanemoner, alla sorters knappar, Sinularia, Sarcophyton mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 15 december 2016 Författare Dela Postat 15 december 2016 @stigigemla måste ha något som 100% får stenen att stanna på rutan i oändlighet. Jobbigt om bakgrunden börjar lossna Då får jag leta vidare, din gel....funkar den?Kanske går åt för många tuber.... Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 15 december 2016 Dela Postat 15 december 2016 Cyanoakrylat tycker jag alltid släpper under vatten. Jag har försökt att laga PVC och akryl - plexi men det lossnar efter ett tag. Fraggar växer ju ut bredvid limningen och fäster där. Torrt akvarium + torr sten går bra med silikon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 15 december 2016 Författare Dela Postat 15 december 2016 Tack @stigigemla Då blir det vanlig silikon. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.