ballsam Postat 9 november 2016 Författare Postat 9 november 2016 Hmmmm... kan ha hittat felet. Om man tittar på den här bilden: ..så ser det ut som det fattas en främre ring. Har mailat KZ och frågat.. Citera
Stefan molin Postat 9 november 2016 Postat 9 november 2016 hej , om du tar munstycket först och trycker det fram så ska det stanna innan det når ut i böjen , om jag inte har fel är det 25mm som den passar i utan glapp , om det glappar i fram så stiger vattnet i skummaren och i luftslangen och då saknas den främre ringen , och vattnet står nästan lika högt i slangen som skummaren , och då har du felet där , mvh stefan Citera
ballsam Postat 9 november 2016 Författare Postat 9 november 2016 hej , om du tar munstycket först och trycker det fram så ska det stanna innan det når ut i böjen , om jag inte har fel är det 25mm som den passar i utan glapp , om det glappar i fram så stiger vattnet i skummaren och i luftslangen och då saknas den främre ringen , och vattnet står nästan lika högt i slangen som skummaren , och då har du felet där , mvh stefan Bang on target! Tror du klurade ut felet. Nu ska jag bara få fatt i en sån ring. Måste ha missats vid monteringen, för jag öppnade nyss förpackningen, och har inte haft isär den innan jag testkörde den. Känns lite surt om jag måste beställa en komplett insats.... Citera
Stefan molin Postat 9 november 2016 Postat 9 november 2016 (ändrat) hej , det är säker nån som har nån liggandes i bra ha lådan , dom som bytt det svarta mot det vita munstycket på dom små skummarna , den vita kommer alltid med ringen när man köper , då blir ringen inte dyrare än ett brevport, mvh stefan glömde en sak 25mm uninskoppling ena sidan https://www.google.se/search?q=pvc+unionskoppling+25mm&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-wKWntpzQAhVEFSwKHTklBIIQ_AUIBigB#imgdii=uNdXrHOmzLNRbM%3A%3BuNdXrHOmzLNRbM%3A%3B-_-s62rE6kzWnM%3A&imgrc=uNdXrHOmzLNRbM%3A om du skär loss den lilla flänsen invändig så är jag nästan säker på att det är rätt storlek , stefan Ändrat 9 november 2016 av Stefan molin Citera
ballsam Postat 9 november 2016 Författare Postat 9 november 2016 hej , det är säker nån som har nån liggandes i bra ha lådan , dom som bytt det svarta mot det vita munstycket på dom små skummarna , den vita kommer alltid med ringen när man köper , då blir ringen inte dyrare än ett brevport, mvh stefan glömde en sak 25mm uninskoppling ena sidan https://www.google.se/search?q=pvc+unionskoppling+25mm&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-wKWntpzQAhVEFSwKHTklBIIQ_AUIBigB#imgdii=uNdXrHOmzLNRbM%3A%3BuNdXrHOmzLNRbM%3A%3B-_-s62rE6kzWnM%3A&imgrc=uNdXrHOmzLNRbM%3A om du skär loss den lilla flänsen invändig så är jag nästan säker på att det är rätt storlek , stefan Big thanks! Om nån läser det här och vet med sig att dom har en sådan ring liggandes i bra-att-ha-lådan, så vore jag väldigt glad för ett PM Citera
ballsam Postat 10 november 2016 Författare Postat 10 november 2016 ..eller om nån har en KZ-skummare och vill ta måtten så kan jag svarva en själv... Citera
stigigemla Postat 10 november 2016 Postat 10 november 2016 Du kan också knåda till en av revepoxi. Ett lager gängtejp på injektorn när du trycker dit epoxin så fastnar det inte. Citera
ballsam Postat 10 november 2016 Författare Postat 10 november 2016 Du kan också knåda till en av revepoxi. Ett lager gängtejp på injektorn när du trycker dit epoxin så fastnar det inte. Good thinking ..verkligen ingen dum idé.. Citera
ballsam Postat 12 november 2016 Författare Postat 12 november 2016 Revepoxyn var för hård, så jag svarvade till en egen ring. Funkar perfekt 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.