Gå till innehåll

Skummarproblem


ballsam

Rekommenderade inlägg

hej , om du tar  munstycket först och trycker det fram så ska det stanna innan det når ut i böjen , om jag inte har fel är det 25mm som den passar i utan glapp , om det glappar i fram så stiger vattnet i skummaren och i luftslangen och då saknas den främre ringen , och vattnet står nästan lika högt  i slangen som skummaren , och då har du felet där , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej , om du tar  munstycket först och trycker det fram så ska det stanna innan det når ut i böjen , om jag inte har fel är det 25mm som den passar i utan glapp , om det glappar i fram så stiger vattnet i skummaren och i luftslangen och då saknas den främre ringen , och vattnet står nästan lika högt  i slangen som skummaren , och då har du felet där , mvh stefan

Bang on target! Tror du klurade ut felet. Nu ska jag bara få fatt i en sån ring. Måste ha missats vid monteringen, för jag öppnade nyss förpackningen, och har inte haft isär den innan jag testkörde den. Känns lite surt om jag måste beställa en komplett insats....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej , det är säker nån som har nån liggandes i bra ha lådan , dom som bytt  det svarta mot det vita munstycket på dom små skummarna , den vita kommer alltid med ringen när man köper , då blir ringen inte dyrare än ett brevport, mvh stefan glömde en sak 25mm uninskoppling ena sidan https://www.google.se/search?q=pvc+unionskoppling+25mm&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-wKWntpzQAhVEFSwKHTklBIIQ_AUIBigB#imgdii=uNdXrHOmzLNRbM%3A%3BuNdXrHOmzLNRbM%3A%3B-_-s62rE6kzWnM%3A&imgrc=uNdXrHOmzLNRbM%3A  om du skär loss den lilla flänsen invändig så är jag nästan säker på att det är rätt storlek , stefan

Ändrat av Stefan molin
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej , det är säker nån som har nån liggandes i bra ha lådan , dom som bytt  det svarta mot det vita munstycket på dom små skummarna , den vita kommer alltid med ringen när man köper , då blir ringen inte dyrare än ett brevport, mvh stefan glömde en sak 25mm uninskoppling ena sidan https://www.google.se/search?q=pvc+unionskoppling+25mm&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-wKWntpzQAhVEFSwKHTklBIIQ_AUIBigB#imgdii=uNdXrHOmzLNRbM%3A%3BuNdXrHOmzLNRbM%3A%3B-_-s62rE6kzWnM%3A&imgrc=uNdXrHOmzLNRbM%3A  om du skär loss den lilla flänsen invändig så är jag nästan säker på att det är rätt storlek , stefan

Big thanks! Om nån läser det här och vet med sig att dom har en sådan ring liggandes i bra-att-ha-lådan, så vore jag väldigt glad för ett PM

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...