Gå till innehåll

Ny skummare, Vertex eller BK. Behöver goda råd.


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Funderar på ny skummare till mitt 400L system som är medelhårt belastat.

Ni som äger någon av följande skummare får gärna ge synpunkter.

 

  • Bubble King Double Cone 180 eller 200.
  • Vertex Alpha 170 eller 200.

 

Framför allt vill jag gärna ha information om vilken storlek som kan vara lämplig för mig, räcker de mindre?

Är det någon fördel med att välja modell med styrbar pump?

 

Tar gärna emot tips om bra återförsäljare också, helst i Sverige men Tyskland kan vara intressant.

 

 

Ändrat av Ouscazz
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om man kollar lite på specifikationerna så hävdar Vertex att de klarar mer på sin 170 än BK på 180.

DC-pump är alltid trevligt, då du kan ställa flödet genom skummaren lite bättre.

Om jag inte har fel så använder de sig av samma pumpar som ser identiska ut.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svar.

Jag har kollat lite mer, och läst runt. Det blir en Bubble King. Vad jag kan se så tillverkas Vertex i Kina och BK i Tyskland.

Double Cone 180 blir nog ett gränsfall. Det blir minst en Double Cone 200 DR3, eller kanske t.o.m. en Supermarin 200. Om den får plats..

Skickat från en iPhone 7+ med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Ouscazz sa:

Tack för svar.

Jag har kollat lite mer, och läst runt. Det blir en Bubble King. Vad jag kan se så tillverkas Vertex i Kina och BK i Tyskland.

Double Cone 180 blir nog ett gränsfall. Det blir minst en Double Cone 200 DR3, eller kanske t.o.m. en Supermarin 200. Om den får plats..

Skickat från en iPhone 7+ med Tapatalk

 

 

jag har haft exakt den "BK DC 200 RD3" och var supernöjd. skummaren är gjord med sjukt bra precision och den är knäpptyst. dock är priset en aningens högt kan jag tycka! jag är lite tveksam till att det är värt 1000kr extra för en DC! jag köpte min beggad, men jag hade kanske varit för snål för att köpa en ny med DC (jag kör med Coral box nu ska tilläggas :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...