Gå till innehåll

Vilka anemoner eller koraller skulle passa hos mig?


Saltis

Rekommenderade inlägg

Hej jag har haft mitt kar igång i ca 2 1/2 månad och jag har en liten palett, 2 clowner och en putsräcka i som jag tycker borde räcka till mitt kar men det jag undrar över är vilka anemoner eller koraller skulle passa hos mig som inte blir så stora? jag har fyra t5 rör på 14 000k.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vattenvärden/sirkulation/belysning? Fina värden, bra sirkulation och bra belysning är a och o.

Är de kraven uppfylda så finns det massor av vakra SPSer. Skulle de av någon anledning bli för stora så är det bara att fragga.

Anemoner rekomenderas oftast inte, och absolut inte till ett så nytt och litet kar. Ett tipps är riccordia (stanvning), de beter sig som en anemon och kan bli ganska så stora ( min ena är ca 12cm i diameter). De klarar nästan vad som helst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det 24w t5? Lägg till några till så är det inga problem med acropora, annars ephyllia, galaxea, mjukkorall(sacro...). Jag hade en Magnifica i mitt 120 liters, och det var bara huvudvärk, den växte och mådde bra, lite för bra. Blev så stor att den täckte avrinningen och skapade översvämmning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...