Conan Postat 4 december 2016 Postat 4 december 2016 Funderar på att byta belysning till min balja. Har idag 4st Maxspect Razor 16k 160w, varav en är trasig. Nöjd i det stora hela med dem, men ... De har strulat en del. Funderar på att göra en ny set-up. Men det handlar ju om en del slantar så tar gärna inlite tips och åsikter från er andra om vad ni rekommenderar och varför! tack på förhand! Conny Citera
Conan Postat 4 december 2016 Författare Postat 4 december 2016 Ja just det.....Akvariet är 3m brett, 0.8m djupt och 0.65m högt... Mest fisk, mjukisar, anemoner, knappar, lps mm... Citera
Stefan molin Postat 4 december 2016 Postat 4 december 2016 Hej Conny , kolla här , dom är snorbilliga på MH ,http://stores.ebay.de/Fish-Fever-Bobingen-Heimtierbedarf/Beleuchtung-/_i.html?_fsub=4996628011&rt=nc&_ipg=192 deras 180cm 159 euro , 3x250w MH och 2st 54w T5 ,och det är med ljuskällor , och endast 12,9 euro i frakt , kollar du runt så är frakten för en sån ramp 159 euro, det är ju lätt at kapa av dom till 150cm , sitter själv och funderar på en sån , jag har ett 60 kar och ett 120 kar , billigare ljus går inte att hitta , Mvh Stefan Citera
Lasse Postat 4 december 2016 Postat 4 december 2016 Vill du fortsätta med framtiden (LED) så titta på Philips nya armaturer. Såg dem nere i Nurnberg i våras - de såg väldigt bra ut. Här en annan artikel om det. MVH Lasse 1 Citera
stigigemla Postat 4 december 2016 Postat 4 december 2016 När man läser beskrivningen på Stefans länk framgår det att det är en kundretur som reparerats av en kunnig, av fabrikanten godkänd handlare. Så det lär inte finnas många av den. Citera
Conan Postat 4 december 2016 Författare Postat 4 december 2016 Det är led jag är ute efter. Finns det någon i Sverige som säljer Philips armaturen? Citera
Lasse Postat 4 december 2016 Postat 4 december 2016 3 timmar sedan, stigigemla sa: När man läser beskrivningen på Stefans länk framgår det att det är en kundretur som reparerats av en kunnig, av fabrikanten godkänd handlare. Så det lär inte finnas många av den. Det står iofs nya på beskrivningarna - och det verkar ju finnas ca 5 av varje modell. Vart såg du att det skulle vara garantireparationer? MVH Lasse Citera
stigigemla Postat 4 december 2016 Postat 4 december 2016 Jag klickade vidare och hamnade här: http://pages.ebay.de/help/sell/contextual/condition_1.html Citera
Stefan molin Postat 4 december 2016 Postat 4 december 2016 Hej Stig , är inte riktigt med på vad du menade ? han har 5st i lager och en såld , av den ramp jag menade, Om de är en retur eller garantiärende , då borde ju du som handlare vad som räcker för att returnera något , Det räcker ju med att kartongen är öppnad eller skadad , och det är fullt tillräckligt för att nått ska returneras , En del Juwel och en del Eheim skulle tillbaka till Tyskland , allt annat som är tillverkat i Kina och det är det mesta i dag det åker i en sop container, Jag länkade bara en billig ramp med lågt fraktpris , jag läste inte det finstilta , tur att du är vaken (OBS Stig detta är ingen kritik OBS) Men kunskap är aldrig fel , Mvh Stefan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.