Guest fishguard Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 hej allihopkh ligger mellan 13 och 14....antagligen för högt eller hur?ska jag göra några vattenbyten..är det det bästa sättet? Citera
Clownen Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Ingen fara det kommer att komma ner av sig självt. En fråga bara; höjde du värdet snabbt och från vilken nivå i så fall? Citera
Guest fishguard Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 sist jag mätte var det tio...men det var flera veckor sedan Citera
Clownen Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Mät igen om några dagar/en vecka och anpassa doseringen. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Varför sänka? KH högt betyder bra buffertkapasität. Kommer för eller senare att sjunka av sig själv spec. när div koraller m.m. förbrukar karbonater vid sin tillväxt. Problemet brukar normalt vara att försöka hålla det uppe på 7-10 som är normalt. Dessutom vilket jag påpekat i en annan tråd så litar jag inte alls på de tester som vi har där felmarginalen ofta är 20-30%. Citera
Klubbsson Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Har du mätt ditt CA? det brukar falla om KH stiger. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.