Kimozabe Postat 20 december 2016 Postat 20 december 2016 Jag undrar om det finns förlängningskablar till alla prober, nivågivare, doser 2 etc etc och om dessa går att köra hur långa som helst? Hade eventuellt tänkt ha allt i en garderob som finns bredvid karet men detta innebär att kablarna kanske måste vara ca 5 meter långa för att dras på ett någotsånär vettigt sätt. Klarar Doser 2 transportera ballingen genom 3-5meter slang? Annars får jag försöka klämma in ballingen under karet men vet ej om det får plats. Mvh Kim 1 Citera
nike83 Postat 20 december 2016 Postat 20 december 2016 jag hade nog satsat på att få in ballingen under karet. kablar går alltid att förlänga! Citera
Kimozabe Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 Jag får testa det @nike83, tack. Mvh Kim Citera
Ouscazz Postat 21 december 2016 Postat 21 december 2016 Jag kan inte se något problem med långa slangar från doserpumpen till karet så länge du inte har någon stigning. Skickat från en iPhone med Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 21 december 2016 Postat 21 december 2016 Jag har säkert 3m i längd ang mina ballingslangar.. jag gjorde så att jag köpte en kabelgömma på Ikea , en såndär 3m lång svart slang man trär in sladdar i, den funkar utmärkt som slang gömma också så kan man fästa upp den lite smart. Kör ghl tvåa med doserenhet till.Med vänlig hälsning, Manne Citera
Kimozabe Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 (ändrat) Tack @Ouscazz och @_Manne_ Kan hända att där blir en liten stigning då jag inte vill ta hål i väggen så högt upp som sumpen är men får kolla mer på det. Tack för tipset om Ikeas kabelgömma, ska kolla på dom. Mvh Kim Ändrat 21 december 2016 av Kimozabe Citera
_Manne_ Postat 21 december 2016 Postat 21 december 2016 Sätt luftbackventiler i plast på utgångarna från doserpumpen , sen om det blir en stigning så bör det inte vara något problem alls , det jämnar ut sig med fallet neråt sen.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
_Manne_ Postat 21 december 2016 Postat 21 december 2016 Ett tips på vägen är att dra alla slangarna samtidigt för alla kanalerna du har , har du fyra o tänkt bara använda tre så köp i installera slang för alla fyra ändå..den kommer till nytta för eller senare ändå..Med vänlig hälsning, Manne 1 Citera
Kimozabe Postat 21 december 2016 Författare Postat 21 december 2016 59 minuter sedan, _Manne_ sa: Sätt luftbackventiler i plast på utgångarna från doserpumpen , sen om det blir en stigning så bör det inte vara något problem alls , det jämnar ut sig med fallet neråt sen.. Med vänlig hälsning, Manne Såna här? http://www.akvarieimporten.se/tillbehoer/backventil-for-luftslang-4-6-mm.html Mvh Kim Citera
_Manne_ Postat 21 december 2016 Postat 21 december 2016 Såna här?http://www.akvarieimporten.se/tillbehoer/backventil-for-luftslang-4-6-mm.html Mvh KimJapp.. stämmer.. Med vänlig hälsning, Manne 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.