mattenr1 Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Fick med denna anemon(tror jag) av misstag när jag köpte koraller i helgen, den är ca 10 cm i diameter. Mitt dilemma är att jag inte har MH lampor än. Hur länge klarar den sig utan?? Är det någon som kaske har lite info om denna? Tack på förhand Citera
Mazi Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 tycker inte att det liknar en glasros.. men jag har ingen aning om vad det kan vara Citera
Tedb Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=4371&d=1136324594 här e en bild på min sandanemon ska fixa latinska namnet till dej sen Citera
mattenr1 Postat 9 januari 2006 Författare Postat 9 januari 2006 ok, sandanemon alltså.. Är det någon som har lite skötselråd för denna? Tack för den snabba respons jag fick av tidigare inlägg:) Citera
Tedb Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Phymanthus sp matas på veckobasis men lever också på sin egna zooxantheller. Alltså är en bra belysning att föredra. Citera
mattenr1 Postat 9 januari 2006 Författare Postat 9 januari 2006 Tack Ted! Antar att jag måste göra mig av med denna omgående då jag inte har MH lampor än. Måste bygga om hela rampen för MH:n vilket medför att jag inte hinner få detta klart innan den misstrivs.Mvh Matte Citera
Tedb Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Låna ut den till någon för man ser dom inte så jätte ofta i handeln. Citera
Tedb Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Så här fina kan dom vara http://www.psicorp.com/mazel/fluor/PB0025.html Citera
crille Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 jag litar på dej ted,men jag har haft sån,den är nästan omöjlig att ta kål på,synd att jag lyckades:x Citera
mattenr1 Postat 9 januari 2006 Författare Postat 9 januari 2006 Ok, det låter som en bra ide! Då behöver jag heller inte stressa med mina rampplaner.Mvh Matte Citera
Tedb Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Ja de var en miss. Vänder man stenen uppånerpå så den inte får nåt ljus alls kommer den att flytta sej och är lätt att ta loss om du inte ska låna ut hela stenen. Tror ioförsig att den klarar sej ett tag med lysrörsbelysning mata den bara med lite räkor eller nåt så ska de nog inte fara nån fara. Citera
mattenr1 Postat 10 januari 2006 Författare Postat 10 januari 2006 Den mumsade i sig räkor igår, samma dag som jag lade i den i mitt kar. Hur länge tror du att den skulle kunna klara sig med endast rör? //Matte Citera
Tedb Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Min fick jag med LS då hade den varit ett bra tag utan belysning alls. Du kommer nog inte får den vackra gröna färgen så stark( som den har i mitten) så länge du bara har lysrör men klarar sej borde den göra så länge du matar. Håll koll på den, skulle den börja krympa ihop till mindre än vad den är idag så låna ut den till någon som passar den. Tänk bara på att inte bränna den om de skulle vara så att starkare lampor kommer till snabbt. Citera
stigigemla Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Om sandskiktet är för tunt vandrar den gärna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.