nemo Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Såg något nytt som liknar en snäcka i en av levande stenens hål härromdan,Stenen har legat i karet minst 6 månader, Men har inte sett den "öppen" innan,Den stänger & drar in sig blixtsnabbt efter att man lyst på den en stundOm någon kan tala om vad det är så vassego. storlek ca 2cmKul hobby detta men ser nya saker hela tiden Citera
Dez3d Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Jag har nästan exakt samma djur, min är dock svart på utsidan. Vore kul att veta vad det är för filtrerare Citera
crille Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 det är ingen mussla?kolla noga om det rör sig i den! Citera
Dez3d Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Min rör sig inte, sitter bara och flåsar. Däremot upptäckte jag just nu att en av mina (idag) införskaffade turbosniglar sugit sig fast på den. Jag har ej kunnat avgöra vem som käkar på vem!?! Citera
petrol Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Visst är det en mussla. Det finns ett par olika varienter som borrar in sig i LS. Jag har flera stycken. En av dem kom med min första sten och lever fortfarande (det gäller att ha gott om "skit" i vattnet hehe). Citera
scopas Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 hej skulle vilja ha lite hjälp att Id vad detta är för nåt och om det är farligt för min koraller???? Citera
stigigemla Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 För mig ser det ut som en Glasros och en vit svamp. Svampen är en ofarlig filtrerare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.