Nelli Postat 13 januari 2017 Postat 13 januari 2017 Hej, jag har en liten led ramp, som jag var riktigt nöjd med, tills igår. Alla dioder fungerar men något fel med kontroll panelen. Har öppnat rampen... men det är alldeles för mycket kablar:) Så om det finns nån kunnige i STHM trakten, som skulle kunnat hjälpa med reparationen, vore tacksam! mot betalning, förstås:) Citera
jimmy Postat 14 januari 2017 Postat 14 januari 2017 Nu har jag aldrig öppnat en sådan ramp men det ser ut som om nån har eftermonterat några av leden. Om det är det som är problemet vet jag inte men det ser konstigt ut. Hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig Citera
Nelli Postat 14 januari 2017 Författare Postat 14 januari 2017 nej, själva rampen fungerar... fördelat på tå olika delar - med diverse spektrum. Man kan on/off de separat. det är nån kontakt som krånglat hela tiden (visa tryckningar krävdes för att sätta igång blåa delen) men till slut har kontakten börjat spöka och kontrollpanelen verkar få signal on/off men några sek mellanrum. det är nånstans mellan KP och blåa delen som kontakten blev oregelbundet. därför är det synd att bara kasta den. Citera
stigigemla Postat 14 januari 2017 Postat 14 januari 2017 Man ser tydligt det vanliga problemet med att 405 och 420 nm led bränner sönder linserna. Jag tror det är väldigt svårt att fixa styrningen. Kanske, kanske det kan finnas en resetknapp på kretskortet. (Vid tryckknapparna). Citera
Nelli Postat 14 januari 2017 Författare Postat 14 januari 2017 inte riktigt:) om jag stänger av den blåa delen fungerar allt som det ska. det är kontakt mellan blåa delen ock KP som satt inte riktigt från första början och till slut - antigen gick av eller ger oregelbundet signal. Citera
Nelli Postat 14 januari 2017 Författare Postat 14 januari 2017 den rött/vitt/orange delen fungerar fortfarande och kontrollbart. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.