j0nas Postat 19 januari 2017 Postat 19 januari 2017 Skruvade ihop en liten ram till mitt kar för att minska ljusspillet i rummet. Tror ni den räcker för att även hålla hoppande fisk i karet? Tänker någon liten wrasse eller kanske fire gobys. 12 cm från vattenyta till kant, dock helt i linje med karet. Noterade att det inte blev så snyggt med synlig vattenyta och sarg. Får nog försöka klä den med något tunt material som går ner några cm utanpå karet. Tips? Resten av möbeln är vit laminat och byggt i fas med karet, därför jag helst inte vill ha en sarg som sticker ut för mycket. Citera
Rameau Postat 20 januari 2017 Postat 20 januari 2017 Hej, jag har gjort exakt samma notering på mitt kar, jag tänkte köpa sån vit vinyl plast och klistra dit. Citera
j0nas Postat 20 januari 2017 Författare Postat 20 januari 2017 OK, tack. Du tänker att du klistrar den rakt på karet? Om du med vinylplast menar tunn självhäftande film som man kan köpa på t ex Hornbach/Bauhaus som dekorplast? Citera
Rameau Postat 20 januari 2017 Postat 20 januari 2017 Just now, j0nas sa: OK, tack. Du tänker att du klistrar den rakt på karet? Om du med vinylplast menar tunn självhäftande film som man kan köpa på t ex Hornbach/Bauhaus som dekorplast? Precis så jag tänkte, tror dom kallar det vinylplast på Hornbach Citera
j0nas Postat 20 januari 2017 Författare Postat 20 januari 2017 Aha, smart. Hade helst velat ha det som en del av sargen för att slippa en extra "linje" i möbeln men det är ju värt att testa. Citera
addo Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 http://www.beijerbygg.se/store/privat/byggmaterial/byggskivor/board/lackboard-vit?artikel=497001 Det finns tunna vitlackade skivor som borde funka, dom bör nog målas på den olackade sidan för att klara fukten bättre. Jag skulle gissa att det går att limma fast dom på din sarg. Citera
j0nas Postat 21 januari 2017 Författare Postat 21 januari 2017 Grymt, tack @addo. Sådana ska testas. Citera
j0nas Postat 31 januari 2017 Författare Postat 31 januari 2017 Bumpar frågan om hoppskydd lite. Tror ni det räcker eller behövs det till ett nät om jag skulle vilja hålla några fairy wrasses? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.