SaltisLinda123 Postat 25 januari 2017 Postat 25 januari 2017 Hej! Har ett clownhotell som har 2 18w lysrör i locket, undrar lite hur man kan fixa mer belysning i detta lock om det går.. Har ni några förslag eller egna bilder och byggen så kom gärna med info om hur man kan göra ! Citera
Danne Postat 25 januari 2017 Postat 25 januari 2017 Tjena! Det går att göra men tyvärr inte på något jätteenkelt vis. Har skrivit lite om det i tråden om mitt kar: https://saltvattensguiden.se/topic/35611-daniels-clownhotell/?do=findComment&comment=575567 Det jag kom fram till var iaf i princip att den enda lösningen om man vill använda originalhuven är att rensa ur gammal elektronik o kapa bort så mycket plast som möjligt och bygga in egen LED-belysning. Ett ganska krångligt bygge med andra ord. Citera
SaltisLinda123 Postat 25 januari 2017 Författare Postat 25 januari 2017 Okej! Jadu.. Jag är jubingen höjdare på det där så får väll se hur det blir, hur mycket bättre belysning blev det för dig då? Citera
Danne Postat 25 januari 2017 Postat 25 januari 2017 1 timme sedan, SaltisLinda123 sa: Okej! Jadu.. Jag är jubingen höjdare på det där så får väll se hur det blir, hur mycket bättre belysning blev det för dig då? Det blev väldigt mycket bättre Inga problem att få stenkoraller och sådant att trivas nu. Citera
hundben Postat 25 januari 2017 Postat 25 januari 2017 Beror väl på vad man kan tänka sig att en uppgradering får kosta. samt om man vill bygga allt från början Enklaste skulle väl ändå vara att montera fast en färdig belysning i locket. Tex en coral box moon led plus, Så har man nog ljus så det räcker i ett clown hotell inte allt för dyrt blir de heller. Citera
Lasse Postat 25 januari 2017 Postat 25 januari 2017 (ändrat) 8 timmar sedan, hundben sa: Beror väl på vad man kan tänka sig att en uppgradering får kosta. samt om man vill bygga allt från början Enklaste skulle väl ändå vara att montera fast en färdig belysning i locket. Tex en coral box moon led plus, Så har man nog ljus så det räcker i ett clown hotell inte allt för dyrt blir de heller. Den belysningen kan jag rekommendera men då måste du ha bort locket eller ta upp ett stort hål och sätta ner belysningen i. De har höjt priset tyvärr - de kostar ca 1650 kronor nu plus frakt. När jag köpte gick de på ca 1200:- st. (Nu sålda till Martin B - och han är nöjd vad jag vet) MVH Lasse Ändrat 26 januari 2017 av Lasse Citera
SaltisLinda123 Postat 26 januari 2017 Författare Postat 26 januari 2017 Vart kan man köpa coral box moon led plus Citera
xedar Postat 26 januari 2017 Postat 26 januari 2017 Hej Linda. Jag har en över, dock inte den som heter plus. Tror inte det är någon jätte skillnad. Lasse hade nog också den utan plus då plus lanseras detta året. Mvh Mikael Citera
Slanten Postat 26 januari 2017 Postat 26 januari 2017 Här tex: http://www.fish-street.com/coral_box_moon_led_lighting Mycket seriös handlare, som även kan skicka från lager inom EU. (För att slippa tull) Citera
SaltisLinda123 Postat 26 januari 2017 Författare Postat 26 januari 2017 2 timmar sedan, xedar sa: Hej Linda. Jag har en över, dock inte den som heter plus. Tror inte det är någon jätte skillnad. Lasse hade nog också den utan plus då plus lanseras detta året. Mvh Mikael Har skickat PM till dig Citera
SaltisLinda123 Postat 26 januari 2017 Författare Postat 26 januari 2017 14 minuter sedan, Lasse sa: Ja - jag hade den utan plus MVH Lasse Sålde du den ? Citera
Lasse Postat 27 januari 2017 Postat 27 januari 2017 Ja - jag sålde mina tre (se början på min tråd) men det berodde inte på att jag var missnöjd utan att jag fick möjlighet att köpa min drömramp för en bra penning. Jag hade tre över mitt på 310 liter och var mycket nöjd. De gav en väldig bra effekt i förhållande till strömförbrukning. Sålde dem till @Martin Boch han är också nöjd tror jag MVH Lasse 1 Citera
Martin B Postat 28 januari 2017 Postat 28 januari 2017 19 timmar sedan, Lasse sa: Ja - jag sålde mina tre (se början på min tråd) men det berodde inte på att jag var missnöjd utan att jag fick möjlighet att köpa min drömramp för en bra penning. Jag hade tre över mitt på 310 liter och var mycket nöjd. De gav en väldig bra effekt i förhållande till strömförbrukning. Sålde dem till @Martin Boch han är också nöjd tror jag MVH Lasse Ja @Lasse, jag är mycket nöjd Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.