taspan78 Postat 30 januari 2017 Postat 30 januari 2017 Hej jag började få coralin inte bara på min LS men också på bakrutan av karet ...men ska man skrapa bort den från karet eller går det inte att ta bort den? vad tycker ni? tack på förhand tas Citera
mikoto Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 Iaf om det är glas, det svarta där ser ut som akryl lite. Men jag kanske ser galet. Är det akryl får man skrapa försiktigt kan jag tänka mig, har aldrig hanterat det. Jag brukar låta det vara kvar utom på rutorna man ser in i akvariet genom. 1 Citera
taspan78 Postat 31 januari 2017 Författare Postat 31 januari 2017 (ändrat) Hej och tack för svar! Det finns bara på den svarta , inte på glaset.Vet inte om det är akryl eller glas faktiskt Glasrutorna i framsidan och på sidor ser helt rena ut.Ingen coralin på dem.Så antar jag att det är mest estetisk frågan om man ska ta bort den eller inte... i så fall hur ska man skrapa bort den? Den som jag använder för att ta bort alge från glasrutorna fungerar inte mot coralin....den sitter fast där.. några idéer eller förslag ? tack igen hälsnibgar Tas Ändrat 31 januari 2017 av taspan78 Citera
Ouscazz Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 Jag skrapar bort kalkalger med en gammaldags algskrapa med rakblad. Jätteenkelt. Skickat från en iPhone med Tapatalk 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.