Gå till innehåll

Förökning


Schilla

Rekommenderade inlägg

Hur många här har fått djuren att föröka sig i sina kar? 

Själv har man ju massa små räkor sjöstjärna o alla små nytt djur som bara ökar i antal. Sen har ju putsarräkorna och pepparmintsräkorna rom lite nu och då. Men det krävs ju lite mera för att få fler av dom.

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Schilla sa:

Ok jo få djuren att leka är nog det lätta. Men man borde väl kunna få dom att klara sig i huvudkaret. Bara man ser till att det finns mat och inte så mycket faror. 

 

 

Problemet är att hålla vattnet rent eftersom man måste mata väldigt mycket när ynglen växer.

Jag har inte odlat saltvattensfisk, men har odlat en del diskus i sötvattenskar. Jag bytte 95% vatten morgon och kväll, varje dag, i många veckor till mina diskusyngel..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med de flesta saltvattensfiskar är att de har larvstadier där födan kan vara mycket speciell och liten. Problemet med att odla dem är därmed ett problem att ge dem rätt foder, av rätt storlek och vid rätt tidpunkt. Känner inte till ngt fall (förutom Bangai kardinalen9 där yngel spontant överlevt

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror dom flesta äts upp innan det ens blivit morgon och dom andra dör pga det som Lasse säger.

Jag har alltid två räkor av samma sort i mina akvarium bara för att ge larverna som föda :).

Jag har också bara hört bangaii som enda överlevande förutom lägre djur som tex sniglar och sjöstjärnor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...