Christer T Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Jag satte in en nu kirurg i förra veckan. Ganska snart fick den en reva i ryggfenan av min Zebrasoma som först inte gillade att få konkurens. Revan syns på bilden nedan.Nu bara några dagar senare så verkar revan vara borta. Är det möjligt att fenan läker ihop så fort eller lyckas den bara dölja skadan på något sätt? Citera
crille Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 dom har bra läkkött,mina kirurger gnabbas en del ,men det läker,fin fisk och foto Citera
MichaelE Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 en frisk fisk har skitbra läkkött, i mitt största sötkar med rovfiskar slåss mina ormhuvudsfiskar rätt mycket och eftersm dom har rätt rejäla tänder kan dom ibland få rätt ordentliga sår men dom läker igen på max fem dagar Citera
Dimorb Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Det läker väldigt fort.Har en C. Strigosus jag också och när sohalen fick nys på honom skar han honom med ett 2 cm jack i sidan, på kroppen. Trodde att allting i fisken skulle trilla ur. Men nu när det har fått vara ifred så syns det inget mer än ett litet litet ärr. Så visst läker de fort.Fint exemplar du har fått tag på förresten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.