jarecki68 Postat 4 april 2017 Postat 4 april 2017 Några förslag, hur kan man fukt och vatten spill säkra botten skiva ???? Min första tanke var plastmatta som täcker botten och stål profil men det värkar väldigt pilligt med alla vinklar sen måste man skarv svetsa och alla fogar måste hålla tät för eventuell vatten spill akrylplastskiva(på samma sätt som det med plastmatta) ska sågas och limmas ganska tids krävande och inte billigt ? Tar emot alla förslag Citera
Schilla Postat 4 april 2017 Postat 4 april 2017 Den behöver ju bara svetsas om man vill ha våtrums klassning eller har jag fel? Du skulle ju kunna köra med matta sen latex eller silikon i fogar o skarvar. Citera
jarecki68 Postat 4 april 2017 Författare Postat 4 april 2017 15 minuter sedan, Schilla sa: Den behöver ju bara svetsas om man vill ha våtrums klassning eller har jag fel? Du skulle ju kunna köra med matta sen latex eller silikon i fogar o skarvar. Kan fungera fast min tanke var att alla stål profiler på bottenskiva skulle hamna under plastmattan. Ditt förslag är väldigt bra men problemet är vilket fog masa ,lim ,silikon håller tätt mellan plast och metall som är lackat menar sammanfogar dom och håller tätt? Citera
Lasse Postat 4 april 2017 Postat 4 april 2017 Byggplast . billig, lätt att lägga in, effektiv men vinner inget skönhetspris. Silikona är inte bästa lösningen. MVH Lasse Citera
jarecki68 Postat 4 april 2017 Författare Postat 4 april 2017 7 minuter sedan, Lasse sa: Byggplast . billig, lätt att lägga in, effektiv men vinner inget skönhetspris. Silikona är inte bästa lösningen. MVH Lasse Något åt det hållet hade jag tänkt mig Lasse fast med våtrums plastmatta mest för skönhetens skull tack för feedback alla idéer är välkomna tack Citera
Schilla Postat 4 april 2017 Postat 4 april 2017 (ändrat) Vet att skickarna även kör med en tape som är helt sjuk som dom tejpar ihop plasten med så kallad åldersbeständig tape. Fäster på det mesta men inte jätte slitstarkt Och inte jättesnygg heller för den delen Ändrat 4 april 2017 av Schilla Citera
jarecki68 Postat 4 april 2017 Författare Postat 4 april 2017 kanske epoxilim http://www.paintpro.se/lim-fog-kitt-och-spackel/epoxilim/epoxilim-623 Citera
jarecki68 Postat 4 april 2017 Författare Postat 4 april 2017 29 minuter sedan, stigigemla sa: Den epoxin lär inte fästa på PVC. förslag ? Citera
stigigemla Postat 4 april 2017 Postat 4 april 2017 Jag tror tejpen är bra. Men jag skulle vika plasten i hörnen inte klippa eller skära. Och kanske hellre använda dammduk. Till den finns ett lim som också håller under vatten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.