Gå till innehåll

Vad är detta för neongrönt på min sten?


Mikael Stolt

Rekommenderade inlägg

3 minuter sedan, Ouscazz sa:

Lite otydliga bilder, men det ser ut som om det skulle kunna vara rester efter grön flakväxande Montipora eller liknande.

Har du köpt stenen "begagnad" eller direkt från butik?

 

Stenen är köpt från butik och har där legat i en tank med bara sten. Men är det något som kan komma fram bara sådär? Akvariet har ändå vart igång i 10-11 veckor nu. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att den börjar ta sig nu kan bero på att karet börjar mogna till sig lite och förhållandena passar korallen.

Jag har en sten där det kom fram grön Montipora ur ett hål efter flera månader. Jag har även en Acropora som började som en liten röd fläck på en sten, nu börjar den bli en riktigt fin korall. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, Mikael Stolt sa:

Efter att ha inspekterat lite mer i akvariet så ser jag även att någon av mina turbosniglar har snarlik fär på sitt skal? 

 

Ok, kanske någon sorts kalkalg då?

Som sagt var, svårt att se på bilderna. Fotar du med mobiltelefonen? Vilken mobil isf?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, Ouscazz sa:

 

Ok, kanske någon sorts kalkalg då?

Som sagt var, svårt att se på bilderna. Fotar du med mobiltelefonen? Vilken mobil isf?

 

Tyvärr så blev det med iPhone kameran nu, kom hem från Thailand för någon timme sedan så det blev bara så :) Ska ta en bättre bild imorgon och slänga upp här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...