Gå till innehåll

argsint Salarias


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Salarias var den första firren jag släppte i karet, han gick själv ganska länge. Sedan blev det en relativt stor Lo Magnifica och en C.Bispinosus (som Salariasen inte alls gillar), för ett tag sedan släppte jag ner en C.Cinctus (yellow watchman goby) som första dagen inte alls besvärades av Salariasen. Men sen inte syntes på några veckor, jag trodde Cinctusen dött, men så dök han upp igen! Men så igår så hade han hoppat ur karet, förmodligen jagad av Salariasen. Det är en tuff rackare som gärna ger tjuvnyp även på den betydligt större Magnifican....

Men min fråga är, hur aggressiv är Salarias egentligen?

Han verkar ha tagit hela karet som revir (720l)....

Vilka firrar bör jag undvika? Tänkte ha en Loreto och en Cinctus, men får kanske omvärdera då dessa kanske uppfattas som konkurrenter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är nog mer eller mindre omöjligt att få tag i den, dessutom blir det svårt att få in den i nånsorts fälla eftersom den inte är så intresserad av artemia eller liknande....

Jag är mest nyfiken på hur ni andra upplever Salarias. Det kan kanske oxå vara så att aggressionen avtar efterhand som karet blir mer befolkat då kan han inte ha samma koll på alla

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...