Gå till innehåll

Placering av akvariumet


Linnex

Rekommenderade inlägg

Jag sitter och skissar på tillbyggnad/ombyggnad av huset och kommer då även i så fall flytta på och uppgradera till annat akvarium.

Som det ser ut nu i skisserna så kommer akvariumet vägg i vägg med tvättmaskinen eller t o m i samma rum om jag väljer att fälla in akvariet i väggen.... HUR blir det med tanke på vibrationer av tvättmaskin??? Visst får jag i så fall fixa vibrationsupptagande mattor att ställa tvättmaskin och akvariumet på men räcker det? Alternativ är att flytta hela tvättstugan och göra om gamla till rent akvarierum... men jag hade gärna sluppit den flytten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Peter!

Jag är i och för sig nybörjare på akvarier men jobbat en del på fritiden med husrenovering. Jag tror att det är mycket stor skillnad vad du har för golvmaterial. Är det ett betonggolv som tvätt maskin och aklvarium står på är det ett relativt stumt golv med liten överföring av vibrationer. Är det å andra sidan ett golv av träreglar så är det inte alls lika stumt. Och i värsta fall kan det vara så att det är samma träreglar som går under både tvättmaskin som akvarie.

Tyvärr inmget svar på din fråga utan lite synpunkter du måste ta med i ditt resonemang!

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Peter!

Jag är i och för sig nybörjare på akvarier men jobbat en del på fritiden med husrenovering. Jag tror att det är mycket stor skillnad vad du har för golvmaterial. Är det ett betonggolv som tvätt maskin och aklvarium står på är det ett relativt stumt golv med liten överföring av vibrationer. Är det å andra sidan ett golv av träreglar så är det inte alls lika stumt. Och i värsta fall kan det vara så att det är samma träreglar som går under både tvättmaskin som akvarie.

Tyvärr inmget svar på din fråga utan lite synpunkter du måste ta med i ditt resonemang!

Lycka till!

Reglar och ja det blir delad regel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...